Українська мова - 7 клас



                                                  Вітаю, мої любі сонечки! 

    На жаль, нам знову доведеться працювати дистанційно і в 7 класі. Та нічого! Ви - молодці! Справилися в 5 і 6 класах - постарайтеся і в 7. Успіхів у навчанні!


Нагадую: згідно з розкладом проводимо онлайн-уроки. Долучайтесь! Чекаю всіх! 

16 травня

Тема уроку.  Правопис часток 

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 237-243
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал




Завдання 3
Письмово виконати вправи 524, 527, 530, 543

11 травня

Тема уроку.  Частка як службова частина мови 

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 232-234
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал



Завдання 3.
Письмово виконати вправи 513, 514

9 травня

Тема уроку.  Розрізнення сполучників і однозвучних слів 

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 228
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал


Завдання 3.
Виконати вправи 503, 505, 507

4 травня

Тема уроку.  Сполучники і сполучні слова

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 227
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал






Завдання 3.
Виконати вправи 500, 501

2 травня

Тема уроку.  Написання сплучників разом і окремо

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 224-225
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал




Завдання 3.
Виконати вправи 496, 497, 499

27 квітня

Тема уроку.  Розряди та види сполучників 

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 224-225
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал


Завдання 3.
Виконати вправи 493, 494

25 квітня

Тема уроку. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 221-222
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал






Завдання 3.

Виконати вправи 489, 490, 491

20 квітня

Тема уроку. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 221-222
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал




Завдання 3.

Виконати вправи 486, 487, 488

18 квітня

Тема уроку. Розбір прийменника як частини мови 

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал з теми "Прийменник"

Завдання 2.

Виконати вправи 479, 480

13 квітня

Тема уроку. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 214
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал




Завдання 3.

Виконати вправи 474, 475, 478

11 квітня

Тема уроку. Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 211-212
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал




Завдання 3.

Виконати вправи 469, 470, 471

6 квітня

Тема уроку. Прийменник як засіб зв'язку слів у словосполученні й реченні.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 211
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал


Завдання 3.

Виконати вправи 464, 465

4 квітня

Тема уроку. Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку слів у словосполученні й реченні.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 209
Завдання 2.
Подивіться відеоматеріал і запам'ятайте матеріал


Завдання 3.

Виконати вправи 458, 459

23 березня

Тема уроку. Розвиток мовлення. Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

Завдання 1.

Виконати всі завдання презентації

👇

21 березня

Тема уроку. Контрольна робота з теми "Прислівник"

Завдання 1. 
Повторити тему "Прислівник"
Завдання 2.
Письмово виконати завдання контрольної роботи

Початковий рівень (кожна відповідь 0.5 б.)

1.     Усі слова є прислівниками у рядку:

А. впевнено, прекрасно, котрийсь;

Б. ліньки, попередньо, використано;

В. пошепки, інколи, сам на сам;

Г. раз у раз, обидва, мирно.

2.     Прислівник – це..

А. незмінна  особлива форма дієслова;

Б. самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета;

В. незмінна самостійна частина мови;

Г. службова частина мови.

3.     Прислівники поділяються на такі розряди:

А. якісні, відносні, присвійні;

Б. якісно-означальні, обставинні;

В. похідні та непохідні;

Г. безособові, неозначені, означено-особові.

4.     Прислівник напам’ять до розряду:

А. способу дії;

Б. місця;

В. причини;

Г. якісно-означальні.

5.     Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:

А. віч-на-віч;

Б.  сам-на-сам;

В. вгорі;

Г. як-небудь.

6.     Прислівник мимоволі утворено способом:

А. префіксально-суфіксальним;

Б. основоскладання;

В. безафіксним;

Г. суфіксальним.

1

2

3

4

5

6

Середній рівень

7.     Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням
(Кожна пара прислівників – 0.4 б.)

      1.     чемно                   А. причини

2.     навприсядки        Б. часу

            3.     післязавтра          В. способу дії

                      4.     згарячу                 Г. міри й ступеня дії

                        5.     трохи                    Д. якісно-означальні

1

2

3

4

5

8.     Установити відповідність між прислівником та способом його творення
( кожна пара 0.25 б.)

1.   1.  сильно            А. основоскладання

2.    2.  праворуч        Б. префіксально- суфіксальний

3.    3.  весною           В. суфіксальний

4.     4. зліва               Г. перехід однієї частини мови в іншу

1

2

3

4

Достатній рівень

9.     Скласти речення зі словами по-старому і по старому
(кожне речення 0.5 б.)

10. Записати слова, знявши риску. (кожне слово 0.2 б.)

В/гору, сам/на/сам, любо/дорого. раз/у/раз, на/весні, пліч/о/пліч, само/вільно, власно/руч, де/небудь, на/перекір.

Високий рівень

11. Написати діалог (4-5 реплік) на тему: «Важливо залишатися Людиною». Увести в нього прислівники, підкреслити їх як члени речення (3 бали).


16 березня

Тема уроку. Не і ні з прислівниками

Завдання 1. 
Повторити теоретичний матеріал підручника с. 203, 205
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 450, 451
Завдання 3.
Списати або скласти 6 речень з написанням прислівників з -ні- 

14 березня

Тема уроку. Не і ні з прислівниками

Завдання 1. 
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 203
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Виконати письмово вправи 442
Завдання 4.
Виписати 6 речень, у яких є написання не, ні з прислівниками. (Можна виписати з літератури або скласти самостійно)

9 березня

Тема уроку.  Букви -н-, -нн- у прислівниках

Завдання 1. 
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 201
Завдання 2.
Виконати письмово вправи 433, 438


7 березня

Тема уроку.  Творення й правопис прислівників.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 190, 194

Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте матеріал



Завдання 3.
Виконати письмово вправи 406, 407, 418, 422

2 березня

Тема уроку.  Розвиток мовлення "Портретний нарис у публіцистичному стилі"

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 199-200

Завдання 2.
Прочитайте зразки нарисів у вправі 428 с. 198 та "Іван Воробей" (у вайбері) 

Завдання 3.
Напишіть свій нарис!!!

28 лютого

Тема уроку.  Розбір прислівника як частики мови

Завдання 1.

Повторити тему "Прислівник"

Завдання 2.

Із вправи 195 виписати всі прислівники і розібрати іх як частину мови


Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с.

23 лютого

Тема уроку.  Ступені порівняння прислівників

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 181-184

Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте матеірал




Завдання 3.
Виконати вправи 386, 387, 389

21 лютого

Тема уроку.  Способи творення прислівників.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 176-180

Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал



Завдання 3. 
Виконати вправи 370, 371, 376

16 лютого

Тема уроку.   Розряди прислівників.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 170-174.

Завдання 2.
Виконати вправи 365, 367

Завдання 3.
Виконати онлайн-тести
👇

14 лютого

Тема уроку.  Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди числівників.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 170-174.

Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте матеріал



Завдання 3.
Виконати вправи 360, 361, 362


9 лютого

Тема уроку. Контрольна робота з теми "Дієприслівник"

Завдання 1.
Повторити теоретичний матеріал з теми "Дієприслівник"

Завдання 2. 
Виконати завдання

1.  Дієприслівник – це
а) самостійна частина мови;
б) особлива форма прислівника;
в) особлива форма дієслова.

2.  Дієприслівник означає
а) ознаку предмета за дією;
б) додаткову дію або стан;
в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.

3.  Із поданих слів дієприслівником є:

     а)пишучий;

     б)писати;

      в)пишучи;

      г)написаний.

      4. Укажіть дієприслівники, які пишуться з не разом:

 а) (не)обіцяючи;

      б) (не)навидячи;

      в) (не)дочитавши;

      г) ( не)розуміючи.

5.  Укажіть слова, у яких пропущена буква и:

 а) говорив думаюч …;

б) думаюч … голови;

в) збираюч … гриби;

г) плакуч … верби.

6. Дієприслівники доконаного виду утворюються за допомогою суфіксів
а) -учи(-ючи), -ачи(-ячи);
б) -вши, -ши;
в) -анн(ий), -янн(ий).

7 .Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні:

     а) А сонце  захекавшись потім зійшло. (Б.Олійник.);

     б) Ми з тобою в часі розійшлися  а тепер зустрівшись не знайшлись. (Є.Гуцало.);

    в) Б’ємось за виживання. Не мовчи! Чи можна виживати живучи? (Д.Павличко.)

8. У якому рядку всі слова дієприслівники:

а) зліплений, забуваючи, записаний, забувши;

б) спаливши, бажаючи, засинаючи, граючись;

в) спитавши, падаючи, стрибаючий, йдучи;

г) соромлячись, знайомлячи, стомившись,похнюплений.

9. Знайдіть правильно побудоване речення з дієприслівниковим зворотом:

а) Сашко, образившись на товариша, і не захотів з ним розмовляти.

б) Василь, одягнувши рюкзак, взув кеди.

в) Юля, подружившись з Галею і дуже полюбила її.

г) Сергійко згадавши про забутий портфель і пішов по нього.

10. Утворити дієприслівники від поданих слів.

Загортати, загорнути, нести, принести.

11. Уведіть у речення дієприслівниковий зворот.         Читаючи книгу.

12. Зробіть синтаксичний розбір речення і морфологічний розбір дієприслівника.

 Уранці  прокинулося й море, пославши дрібні хвилі до берега.

 

2, 7 лютого

Тема уроку. Контрольний письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника у художньому стилі з використанням дієприслівників і дієприкметників

Завдання 

За допомогою презентації напишіть твір-опис зовнішності людини за картиною
👇
31 січня
Тема уроку. Не з  дієприслівниками

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 167

Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте матеріал



Завдання 3.
Виконати вправи 352, 353, 356

26 січня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Особливості будови опису зовнішності людини.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 163

Завдання 2.
Усно виконати вправу 344, 345

Завдання 3.
З твору "Климко" Г.Тютюнника виписати опис зовнішності будь-якого героя



24 січня
Тема уроку. Вид і час дієприслівників

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 158

Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал


Завдання 3.
Письмово виконати вправи 335, 338
Завдання 4.
Ознайомтесь із теоретичним матеріалом презентації та (додатково) можете виконати завдання з неї
👇


19 січня

Тема уроку.  Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.

Завдання 1.
Подивись відеоурок і запам'ятай матеріал



Завдання 2. 
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 152

Завдання 3.
Виконати завдання з презентації (для тих, кого не було на уроці)

Завдання 4. 
Виконати вправу 318 с. 152


17 січня

Тема уроку.  Дієприслівник  як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Обов'язково!

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 149.

Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал

Завдання 3
Виконати вправи 308, 309, 310




22 грудня

Тема уроку.  Контрольний диктант "Український віночок"



20 грудня

Тема уроку.  Контрольна робота з теми "Дієприкметник"

1.    Дієприкметник – це:

а) особлива форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією;

б) особлива незмінювана форма дієслова, що означає додаткову дію;

в) самостійна частина мови, що виражає дію предмета або стан.

 

2. Позначте рядок, у якому всі слова є дієприкметниками:

а) зраділий, веселий, розумний;

б) зеленіючий, промоклий, повний;

в) розпечений, працюючий, розквітлий.

 

3. Активні дієприкметники теперішнього часу утворюються за допомогою суфіксів:

а) -ен-, -н-, -т-;

б) -л-;

в) -уч-, -юч-, -ач-, -яч-.

 

4. Активні дієприкметники минулого часу утворюються:

а) від основи теперішнього часу перехідних і неперехідних дієслів;

б) від основи неозначеної форми неперехідних дієслів доконаного виду;

в) від основи неозначеної форми перехідних дієслів.

 

5. Пасивні дієприкметники мають лише форми:

а) теперішнього часу;

б) майбутнього часу;

в) минулого часу.

 

6. Пасивні дієприкметники виражають ознаку за дією:

а) яку виконує сам предмет;

б) яку виконує над ним інший предмет;

в) яка переходить на інший предмет.

 

 

 

7. Позначте речення, у якому вжито пасивний дієприкметник:

а) Шумлять жита, оновлене село у воду видивляється з узгір’я;

б) Постарілий і посивілий стояв він перед дочкою;

в) А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгортається пожар.

 

8. Позначте рядок, у якому речення ускладнене дієприкметниковим зворотом:

а) Лише мох вкриває оте віковічне, ніким не займане каміння;

б) На березі хвилястої Десни стояло місто, оповите в сни;

в) На лугах ще трава не кошена, у полях красуються жита.

 

9. Позначте рядок, у якому дієприкметник з не пишеться разом:

а) Легенький вітерець колише по той бік річки (не)скошені трави;

б) Скільки сягало око, жевріли маки на луках, ніким (не)сіяні, але радуючи всіх;

в) Через усю Вербівку стеляться скупі городи та левади, (не)огорожені тинами.

 

10. нн пишеться у словах:

а) освітле..ий, упорядкова..ий, принесе..ий;

б) незліче..ий, несказа..ий, нерівня..ий;

в) довгожда..ий, шале..ий, несподіва..ий.

 

11. В реченні найчастіше дієприкметник виступає:

а) присудком;

б) додатком;

в) означенням

12.Безособові дієслівні форми на -но, -то в реченні завжди виконують роль:

а) присудка;

б) підмета;

в) обставини.

 

 

2 грудня, 6 грудня (2 уроки)

Тема уроку.  Розвиток мовлення. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі. (Справу вибираєте свою. Наприклад, можете такі теми "Душу я у вишивку складаю",  "Як я створюю прикраси з бісеру", "Я готую улюблену страву" та інші)

Завдання 1.
Опрацюйте детально матеріали презентації і використайте знання для написання свого твору.

👇
1 грудня

Тема уроку.  Активні і пасивні дієприкметники. Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу.

Завдання 1.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал


Завдання 2.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 126-129
Завдання 3.
Письмово виконати вправи 255, 256
29 листопада

Тема уроку.  Відмінювання дієприкметників

Завдання 1.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал



Завдання 2.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 124

Завдання 3.
Письмово виконати вправу 245. с.124
25 листопада

Тема уроку.  Розвиток мовлення. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини ( за складним планом).
Завдання 1. 

 Дайте відповіді на запитання:

1.    Які стилі мовлення ви знаєте?

2.    Що таке художній стиль мовлення?

3.    Охарактеризуйте особливості художнього стилю мовлення.

4.    Пригадайте, за якими ознаками можна відрізнити текст художнього стилю від текстів інших стилів?

5.    Де зазвичай використовується художній стиль мовлення?

6.    Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте опис.

7.    Які види описів ви знаєте?

8.     З якою метою письменники вводять описи у свої твори?

Завдання 2.

Прочитай і запам'ятай

Опис зовнішності людинице словесний портрет, зображення людини мовними засобами. Портрет передає загальний вигляд і конкретні деталі зовнішності людини.

Опис зовнішності має характерну будову: у кожному реченні названо певну деталь («відоме», або «дане») і ознаку цієї деталі («нове»).

Розрізняють д і л о в і ( н а у к о в і ) описи зовнішності людини, у яких

наявні точні, об’єктивні характеристики, і х у д о ж н і описи – емоційно забарвлені, яскраві словесні портрети. У художніх описах поєднуються висловлювання описового й розповідного характеру.

У розповідний текст художнього стилю для пожвавлення, урізноманітнення розповіді вводяться описи зовнішності людини. Через описи зовнішності персонажів розкриваються їхні характери. Перед очима читача постають реальні життєві ситуації та конкретні постаті людей.

Під час опису зовнішності людини необхідно звергнути увагу на вік, характерні риси і вираз обличчя (колір очей, волосся, форма носа, брів, губи, шия), зріст, поставу, ходу, основні елементи одягу. Слід орієнтуватися на опис особливого, яскравого, суто індивідуального в зовнішності людини (заняття і професія, особливості характеру особистості, ставлення до інших людей, загальна культура, манери, хода, вираз обличчя (очей). Ця так звана непряма характеристика зовнішності дає змогу створити цілісне уявлення про описувану людину як особистість.

Завдання 3.

Прочитайте уривок із твору Д. Дефо в перекладі                 Є. Крижевича. Пригадайте ім’я персонажа. Визначте фрагмент, у якому описано його зовнішність.

На спині в мене звисав кошик, на плечі я ніс рушницю, а над головою держав величезну хутряну парасольку, дуже незугарну, але після рушниці, мабуть, найнотрібнішу серед мого спорядження річ. Зате кольором обличчя я менше скидався на мулата, ніж цього можна було б чекати, хоч жив на дев’ятому чи десятому градусі від екватора й зовсім не старався вберегти себе від сонця. Бороду я відпустив спочатку майже на чверть ярда, але в мене був великий вибір ножиць і бритов, згодом я обстриг її досить коротко, залишивши тільки те, що росло на верхній губі, подібне за формою до величезних мусульманських вусів, бачених мною в Сале в турків, — маври, до речі, їх не носять. Мої вуса були дуже довгі; не такі, звичайно, щоб можна було повісити на них шапку, але все ж настільки страхітливих розмірів, що в Англії лякали б маленьких дітей.

Але я згадую про це мимохідь. Небагато було на острові глядачів милуватись моїм обличчям та постаттю, — і мені було байдуже, як я виглядаю. Отже, на цю тему я не буду більше розводитись. В описаному вбранні я рушив у нову подорож, що тривала днів п’ять-шість. Спочатку я пішов уздовж берега прямо до того місця, де я тоді пристав на човні, щоб вийти на горбок і оглянути місцевість. Тепер у мене човна не було, і я пішов до того горбка навпростець, коротшою дорогою. Я дуже здивувався, коли, глянувши на кам’янисте пасмо, яке мені довелось об’їжджати човном, побачив зовсім спокійне море. Ні хвиль, ні брижів, ні течії — ні там, ні в інших місцях.

2. Підготуйте складний план прочитаного тексту.

3. Підготуйте усний докладний переказ прочитаного твору.


24 листопада

Тема уроку.  Розвиток мовлення. Особливості будови опису зовнішності людини. Складання діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники.  

Завдання 1
Прочитай і запам'ятай

      Описати зовнішність людини  -  це відтворити її зовнішній вигляд, передати її одномоментні або постійні риси.

      Опис зовнішності складається, як і опис предмета.

      „Відоме”  -  сам предмет або його частина;  „нове”  -  ознаки.

ПОРТРЕТ

                Художній

    Науковий чи діловий

 

Створення образу людини, вироблення у читача (слухача) певного ставлення до людини .

Широко використовуються художні засоби, за допомогою яких автор передає риси вдачі людини, її настрій, увиразнює власне ставлення до зображеного на портреті.

 

Обєктивне й точне зобра-

ження особливостей вигляду

людини (вказівка на зріст, поставу, зачіску, риси

обличчя, жести, одяг тощо).

Чіткий, конкретний, слова вживаються в прямому значенні, позбавлений субєтивності.

                                                           П Л А Н

      1)  Хто ця людина ?

      2)  Компоненти зовнішності :

           а) зріст, вік;

           б) постава, фігура;

           в) обличчя (очі, брови, ніс, рот, губи);

           г) волосся, зачіска.

      3)  Загальне враження (для художнього стилю).

Завдання 2.

-  Складіть письмово діалог з описом опис зовнішності дорогої вам людини з використанням дієприкметників.

22 листопада

Тема уроку.  Дієприкметниковий зворот

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 116
Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте матеріал



Завдання 3.
Письмово виконати вправи 229, 230 с.117

18 листопада

Тема уроку.  Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 112-113
Завдання 2
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал


Завдання 3.
Усно виконати вправи 220, 221 с. 113
Завдання 4.
Письмово виконати вправи 222 с. 114, 225 с. 115.
17 листопада

Тема уроку.  Розвиток мовлення. 

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал підручника на с. 110
Завдання 2
Усно виконайте вправу 215 с. 110
Завдання 3.
Письмово виконати вправу 219 с.112 (написати розписку)
15 листопада

Тема уроку.  Контрольна робота "Дієслово" 

Завдання 1
Виконати завдання 

І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)

1.Укажіть рядок, де всі дієслова доконаного виду:

А пообіцяла, стояли, робили, обганяли

Б падало, мріяв, зшила, розігнати

В люблю, думав, відпочивати, перевірити,

Г прочитав, відвідала, забули, куплю

2.Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться окремо:

А не/навидіти, не/мислимо, не/любити, не/чути

Б не/покоїтися, не/просили, не/здужати, не/доводилося

В не/зчулися, не/водила, не/до оформила, не/притомніти

       Г не/міг, не/розцвіла, не/чекали, не/складаються

3.Укажіть ряд перехідних дієслів:

А дивитися на дорогу, гордитися сином, розмова з мамою

Б писати твір, купити цукерок, не полити квіти

В не вивчити правило, подарувати книгу, сказати другу

Г падає листя, мити підлогу, стояти на сцені

4. Укажіть рядок дієслів першої дієвідміни:

А Колоти, сопіти, володіти.

Б Боротися, полоти, грати.

В Мандрувати, приходити, прийти.

Г Говорити, читати, писати.

5. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:

А Вранці добре працюється.

Б Дитя було добре і лагідне.

В Дме сильний вітер.

Г Він не має зошита і ручки.

6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:

А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.

Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.

В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.

Г їж, запитав би, покладу, працював би.

 

ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)

7.     До ІІ дієвідміни належать слова _____________________________________


8.    У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо ____________


9.    Дієслова умовного способу означають ____________________


10.  Як змінюються безособові дієслова? _________________________________


11.   Дієслова умовного способу творяться ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12.  Безособові дієслова -це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)

13. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний

1 Нявкати, рожевіти

Б Суфіксальний

2 Переписати, відійти

В Префіксально-суфіксальний

3 Богохульствувати, красномовній

Г Складання слів

4 Поглиблювати, пританцьовувати

 

14. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не) любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (недовиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

 

15. Відредагувати словосполучення.

Представляє собою____________________________

Розкрили очі_________________________________

Стірали одяг_________________________________

Прививати любов до знань______________________

Рішили виступити_____________________________

Аплодирували артистам________________________

Підняли питання______________________________

Я відношуся до цього позитивно_________________

Приходить на думку___________________________

Не получається знайти відповідь_________________

 

IV рівень ( 3 б. )

16. Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.

Український рушник пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину любові.


11 листопада

Тема уроку.  Розбір дієслова як частини мови. Способи творення дієслів.

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 107.
Завдання 2.
Виконати вправу 214 с.108
Завдання 3.
Розглянути схему розбору дієслова як частини мови с. 106.
Завдання 4.
Із вправи 214 дієслово умовляв розібрати як частину мови
10 листопада

Тема уроку.  Розвиток мовлення. Складання діалогів.

Завдання 1
Прочитайте вправу 208 с.106 і складіть діалог



8 листопада

Тема уроку.  Безособові дієслова.

Завдання 1
Опрацюйте теоретичний матеріал підручника с. 103
Завдання 2
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал


Завдання 3.
Письмово виконати вправи 200, 201, 204 с. 

4 листопада

Тема уроку. Розвиток мовлення. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої спрви (у художньому стилі)

Завдання 1
Прочитайте вправу 195 с.100-101, дайте відповіді на запитання
Завдання 2
Подивіться відео про Петриківський розпис



- Що нового ви дізналися?

Завдання 3.
Прочитайте текст вправи 196 с.101, складіть простий план роботи над вишиванням карти.

Завдання 4.
Прочитайте готовий план роботи у вправі 197 с. 102.

Завдання 5 (ОБОВ'ЯЗКОВО)
Скласти свій план виконання улюбленої справи
3 листопада

Тема уроку. Творення дієслів наказового способу.

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 97-99
Завдання 2
Подивіться відеоурок і запам'ятайте інформацію

Завдання 3.
Виконати вправи 190, 191 с. 99

Завдання 4.
Додатково (для тих, хто хоче покращити оцінку) - виконати онлайн-тести 
👇

1 листопада

Тема уроку. Творення дієслів умовного способу.

Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 95
Завдання 2
Подивіться відеоурок і запам'ятайте інформацію


 Завдання 3
Виконати вправи 184, 185 с. 96.
Завдання 4
Додатково (для тих, хто бажає підвищити бал) -скласти пазли


2 вересня
Тема уроку. Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Складання висловлення про красу осінньої пори (пейзажної замальовки) за фотоілюстрацією з використанням однорідних членів

Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал про вивчені розділові знаки у синтаксичних конструкціях (використайте підручники за 5-6 класи та с. 17-19 за 7 клас)

Завдання 2.
Скласти висловлення про красу осінньої пори (пейзажної замальовки) за фотоілюстрацією з використанням однорідних членів


1 вересня

Тема уроку. Літературна норма української мови. Ознайомлення з українським лінгвістичним інтернет-порталом «Словники України онлайн»

Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал с. 8-9.

Завдання 2.
Усно виконати вправу 3 с.9

Завдання 3.
Письмово виконати вправи 4 с.9, 8 с.11.


12 березня
Тема уроку. Написання прислівникових сполук
Опрацювавши матеріал, вам необхідно уміти:
- знаходити прислівники в реченні;
- правильно наголошувати прислівники;
- помічати й виправляти помилки в правописі прислівників;
- складати речення й мікротексти з прислівниками.

Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 194 підручника "Українська мова", 7 клас.
Завдання 2.
"Дослідження-аналіз". Нажміть на посилання і виконайте завдання. Записи робіть у робочих зошитах, зазначивши дату виконання. Зроблене завдання сфотографуєте і перешлете на вайбер мого особистого номеру.
https://drive.google.com/file/d/10_CgVSStWlMD-pTlyNeTx9W2HV_glUck/view?usp=sharing

Завдання 2.
Словникова робота.
Нажміть на посилання і виконайте завдання
https://drive.google.com/file/d/1wJuEzrvI4wLVJA0ZmgjEeec_XD6iPoyJ/view?usp=sharing

Завдання 3.
Творча робота
https://drive.google.com/file/d/1BK539Du_nmKUukkR02CeKEnMfCM6DUHG/view?usp=sharing

Завдання 4.
Я - редактор.
https://drive.google.com/file/d/1K20uFKoIwJq5UWmV2YjUDaSq2E0piecb/view?usp=sharing

Завдання 5. 
Тестові завдання на повторення матеріалу з теми "Прислівник"
https://drive.google.com/file/d/1lbpDNgKjDMDjqzSEK_UXTaOUVUWPsF0Q/view?usp=sharing

Додатково (для тих, хто бажає мати додатковий бал): написати лінгвістичне повідомлення на тему "Прислівник"

Увага! Зроблені завдання переслати по вайберу.





Немає коментарів:

Дописати коментар