Вітаю, мої любі сонечки!
На жаль, нам знову доведеться працювати дистанційно і в 7 класі. Та нічого! Ви - молодці! Справилися в 5 і 6 класах - постарайтеся і в 7. Успіхів у навчанні!
Нагадую: згідно з розкладом проводимо онлайн-уроки. Долучайтесь! Чекаю всіх!
16 травня
11 травня
9 травня
4 травня
2 травня
27 квітня
25 квітня
20 квітня
18 квітня
13 квітня
11 квітня
6 квітня
4 квітня
23 березня
21 березня
Початковий рівень
(кожна відповідь 0.5 б.)
1. Усі слова є
прислівниками у рядку:
А. впевнено,
прекрасно, котрийсь;
Б. ліньки, попередньо,
використано;
В. пошепки, інколи, сам
на сам;
Г. раз у раз, обидва,
мирно.
2. Прислівник – це..
А. незмінна
особлива форма дієслова;
Б. самостійна частина
мови, що виражає ознаку предмета;
В. незмінна самостійна
частина мови;
Г. службова частина
мови.
3. Прислівники
поділяються на такі розряди:
А. якісні, відносні,
присвійні;
Б. якісно-означальні,
обставинні;
В. похідні та
непохідні;
Г. безособові,
неозначені, означено-особові.
4. Прислівник напам’ять
до розряду:
А. способу дії;
Б. місця;
В. причини;
Г. якісно-означальні.
5. Помилку в написанні
прислівника допущено в рядку:
А. віч-на-віч;
Б. сам-на-сам;
В. вгорі;
Г. як-небудь.
6. Прислівник мимоволі
утворено способом:
А.
префіксально-суфіксальним;
Б. основоскладання;
В. безафіксним;
Г. суфіксальним.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Середній рівень
7. Установити
відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням
(Кожна пара прислівників – 0.4 б.)
1. чемно А. причини
2. навприсядки Б. часу
3. післязавтра
В. способу дії
4. згарячу
Г. міри й
ступеня дії
5. трохи
Д.
якісно-означальні
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8. Установити
відповідність між прислівником та способом його творення
( кожна пара 0.25 б.)
1. 1. сильно А. основоскладання
2. 2. праворуч
Б. префіксально- суфіксальний
3. 3. весною
В. суфіксальний
4. 4. зліва
Г. перехід
однієї частини мови в іншу
1 |
2 |
3 |
4 |
Достатній рівень
9. Скласти речення зі
словами по-старому і по старому
(кожне речення 0.5 б.)
10. Записати слова, знявши
риску. (кожне слово 0.2 б.)
В/гору, сам/на/сам,
любо/дорого. раз/у/раз, на/весні, пліч/о/пліч, само/вільно, власно/руч,
де/небудь, на/перекір.
Високий рівень
11. Написати діалог (4-5 реплік) на тему: «Важливо залишатися Людиною». Увести в нього прислівники, підкреслити їх як члени речення (3 бали).
16 березня
14 березня
9 березня
7 березня
2 березня
28 лютого
Тема уроку. Розбір прислівника як частики мови
Завдання 1.
Повторити тему "Прислівник"
Завдання 2.
Із вправи 195 виписати всі прислівники і розібрати іх як частину мови
23 лютого
21 лютого
16 лютого
14 лютого
9 лютого
1.
Дієприслівник
– це
а) самостійна частина мови;
б) особлива форма прислівника;
в) особлива форма дієслова.
2.
Дієприслівник
означає
а) ознаку предмета за дією;
б) додаткову дію або стан;
в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.
3.
Із поданих слів
дієприслівником є:
а)пишучий;
б)писати;
в)пишучи;
г)написаний.
4.
Укажіть дієприслівники, які пишуться з не
разом:
а) (не)обіцяючи;
б) (не)навидячи;
в) (не)дочитавши;
г)
( не)розуміючи.
5. Укажіть слова, у яких пропущена буква и:
а) говорив думаюч …;
б) думаюч … голови;
в) збираюч … гриби;
г) плакуч … верби.
6. Дієприслівники доконаного виду утворюються за
допомогою суфіксів
а) -учи(-ючи), -ачи(-ячи);
б) -вши, -ши;
в) -анн(ий), -янн(ий).
7 .Не виділяється комами одиничний
дієприслівник у реченні:
а) А сонце захекавшись потім зійшло. (Б.Олійник.);
б) Ми з тобою в часі розійшлися а тепер зустрівшись не знайшлись. (Є.Гуцало.);
в) Б’ємось за виживання. Не мовчи! Чи можна виживати живучи?
(Д.Павличко.)
8. У якому рядку всі слова
дієприслівники:
а) зліплений, забуваючи, записаний, забувши;
б) спаливши, бажаючи, засинаючи, граючись;
в) спитавши, падаючи, стрибаючий, йдучи;
г) соромлячись, знайомлячи, стомившись,похнюплений.
9. Знайдіть правильно побудоване
речення з дієприслівниковим зворотом:
а) Сашко, образившись на товариша, і не захотів з ним розмовляти.
б) Василь, одягнувши рюкзак, взув кеди.
в) Юля, подружившись з Галею і дуже полюбила її.
г) Сергійко згадавши про забутий портфель і пішов по нього.
10.
Утворити дієприслівники від поданих слів.
Загортати,
загорнути, нести, принести.
11.
Уведіть у речення
дієприслівниковий зворот. Читаючи книгу.
12. Зробіть синтаксичний розбір
речення і морфологічний розбір дієприслівника.
Уранці
прокинулося й море, пославши дрібні
хвилі до берега.
2, 7 лютого
Завдання 3
1. Дієприкметник
– це:
а) особлива
форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією;
б) особлива
незмінювана форма дієслова, що означає додаткову дію;
в) самостійна
частина мови, що виражає дію предмета або стан.
2.
Позначте рядок, у якому всі слова є дієприкметниками:
а) зраділий,
веселий, розумний;
б) зеленіючий,
промоклий, повний;
в) розпечений,
працюючий, розквітлий.
3.
Активні дієприкметники теперішнього часу утворюються за допомогою суфіксів:
а) -ен-, -н-,
-т-;
б) -л-;
в) -уч-, -юч-,
-ач-, -яч-.
4.
Активні дієприкметники минулого часу утворюються:
а) від основи
теперішнього часу перехідних і неперехідних дієслів;
б) від основи
неозначеної форми неперехідних дієслів доконаного виду;
в) від основи
неозначеної форми перехідних дієслів.
5. Пасивні дієприкметники мають
лише форми:
а) теперішнього часу;
б) майбутнього
часу;
в) минулого часу.
6. Пасивні дієприкметники
виражають ознаку за дією:
а) яку виконує сам
предмет;
б) яку виконує
над ним інший предмет;
в) яка
переходить на інший предмет.
7. Позначте речення, у якому
вжито пасивний дієприкметник:
а) Шумлять жита,
оновлене село у воду видивляється з узгір’я;
б) Постарілий і
посивілий стояв він перед дочкою;
в) А вже на
відпочилім небокраї прекрасний розгортається пожар.
8.
Позначте рядок, у якому речення ускладнене дієприкметниковим зворотом:
а) Лише мох вкриває
оте віковічне, ніким не займане каміння;
б) На березі
хвилястої Десни стояло місто, оповите в сни;
в) На лугах ще
трава не кошена, у полях красуються жита.
9.
Позначте рядок, у якому дієприкметник з не пишеться разом:
а) Легенький вітерець
колише по той бік річки (не)скошені трави;
б) Скільки
сягало око, жевріли маки на луках, ніким (не)сіяні, але радуючи всіх;
в) Через усю
Вербівку стеляться скупі городи та левади, (не)огорожені тинами.
10.
нн пишеться у словах:
а) освітле..ий,
упорядкова..ий, принесе..ий;
б) незліче..ий,
несказа..ий, нерівня..ий;
в) довгожда..ий,
шале..ий, несподіва..ий.
11.
В реченні найчастіше дієприкметник виступає:
а) присудком;
б) додатком;
в) означенням
12.Безособові дієслівні форми на -но, -то в реченні завжди виконують роль:
а) присудка;
б) підмета;
в) обставини.
1. Які стилі мовлення ви знаєте?
2. Що таке художній стиль мовлення?
3. Охарактеризуйте особливості художнього стилю мовлення.
4. Пригадайте, за якими ознаками
можна відрізнити текст художнього
стилю від текстів інших стилів?
5. Де зазвичай використовується художній стиль мовлення?
6. Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте опис.
7. Які види описів ви знаєте?
8. З якою метою
письменники вводять описи у свої твори?
Завдання 2.
Прочитай і запам'ятай
Опис зовнішності людини — це словесний
портрет, зображення людини мовними засобами. Портрет передає загальний вигляд і
конкретні деталі зовнішності людини.
Опис
зовнішності має характерну будову: у кожному реченні названо певну деталь
(«відоме», або «дане») і ознаку цієї деталі («нове»).
Розрізняють д
і л о в і ( н а у к о в і ) описи зовнішності людини, у яких
наявні точні, об’єктивні
характеристики, і х у д о ж н і описи – емоційно забарвлені, яскраві
словесні портрети. У художніх описах поєднуються висловлювання описового й
розповідного характеру.
У розповідний текст художнього стилю для пожвавлення, урізноманітнення розповіді
вводяться описи зовнішності людини. Через описи зовнішності персонажів
розкриваються їхні характери. Перед
очима читача постають реальні життєві ситуації та конкретні постаті людей.
Під час опису зовнішності людини необхідно звергнути увагу на вік,
характерні риси і вираз обличчя (колір очей, волосся, форма носа, брів, губи,
шия), зріст, поставу, ходу, основні елементи одягу. Слід орієнтуватися на опис особливого, яскравого, суто
індивідуального в зовнішності людини (заняття і професія, особливості характеру
особистості, ставлення до інших людей, загальна культура, манери, хода, вираз
обличчя (очей). Ця так звана непряма характеристика зовнішності дає змогу
створити цілісне уявлення про описувану людину як особистість.
Завдання 3.
Прочитайте уривок із твору Д. Дефо в
перекладі Є. Крижевича.
Пригадайте ім’я персонажа. Визначте фрагмент, у якому описано його зовнішність.
На спині в мене звисав кошик, на плечі я ніс рушницю, а над головою держав
величезну хутряну парасольку, дуже незугарну, але після рушниці, мабуть,
найнотрібнішу серед мого спорядження річ. Зате кольором обличчя я менше
скидався на мулата, ніж цього можна було б чекати, хоч жив на дев’ятому чи
десятому градусі від екватора й зовсім не старався вберегти себе від сонця.
Бороду я відпустив спочатку майже на чверть ярда, але в мене був великий вибір
ножиць і бритов, згодом я обстриг її досить коротко, залишивши тільки те, що
росло на верхній губі, подібне за формою до величезних мусульманських вусів,
бачених мною в Сале в турків, — маври, до речі, їх не носять. Мої вуса були
дуже довгі; не такі, звичайно, щоб можна було повісити на них шапку, але все ж
настільки страхітливих розмірів, що в Англії лякали б маленьких дітей.
Але я згадую про це мимохідь. Небагато
було на острові глядачів милуватись моїм обличчям та постаттю, — і мені було
байдуже, як я виглядаю. Отже, на цю тему я не буду більше розводитись. В
описаному вбранні я рушив у нову подорож, що тривала днів п’ять-шість. Спочатку
я пішов уздовж берега прямо до того місця, де я тоді пристав на човні, щоб
вийти на горбок і оглянути місцевість. Тепер у мене човна не було, і я пішов до
того горбка навпростець, коротшою дорогою. Я дуже здивувався, коли, глянувши на
кам’янисте пасмо, яке мені довелось об’їжджати човном, побачив зовсім спокійне
море. Ні хвиль, ні брижів, ні течії — ні там, ні в інших місцях.
2. Підготуйте складний план прочитаного
тексту.
3. Підготуйте усний докладний переказ
прочитаного твору.
Описати зовнішність людини - це
відтворити її зовнішній вигляд, передати її одномоментні або постійні риси.
Опис зовнішності складається,
як і опис предмета.
„Відоме” - сам
предмет або його частина; „нове” -
ознаки.
ПОРТРЕТ
Художній |
Науковий чи діловий |
Створення образу людини, вироблення у читача (слухача) певного ставлення
до людини . Широко використовуються художні засоби, за допомогою яких автор передає
риси вдачі людини, її настрій, увиразнює власне ставлення до зображеного на
портреті. |
Об’єктивне й точне зобра- ження особливостей вигляду людини (вказівка на зріст, поставу, зачіску, риси обличчя, жести, одяг тощо). Чіткий, конкретний, слова вживаються в прямому значенні, позбавлений суб’єтивності. |
П Л А Н
1) Хто ця людина ?
2) Компоненти зовнішності :
а) зріст, вік;
б) постава, фігура;
в) обличчя (очі, брови,
ніс, рот, губи);
г) волосся, зачіска.
3) Загальне враження (для художнього стилю).
- Складіть письмово діалог з описом опис
зовнішності дорогої вам людини з використанням дієприкметників.
І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)
1.Укажіть рядок, де всі дієслова
доконаного виду:
А пообіцяла, стояли, робили, обганяли
Б падало, мріяв, зшила, розігнати
В люблю, думав, відпочивати, перевірити,
Г прочитав, відвідала, забули, куплю
2.Укажіть рядок, у
якому всі дієслова з не пишуться окремо:
А не/навидіти, не/мислимо, не/любити, не/чути
Б не/покоїтися, не/просили, не/здужати, не/доводилося
В не/зчулися, не/водила, не/до оформила, не/притомніти
Г не/міг, не/розцвіла, не/чекали,
не/складаються
3.Укажіть ряд
перехідних дієслів:
А дивитися
на дорогу, гордитися сином, розмова з мамою
Б писати твір, купити цукерок, не полити квіти
В не вивчити правило, подарувати книгу, сказати другу
Г падає листя, мити підлогу, стояти на сцені
4. Укажіть рядок дієслів першої дієвідміни:
А Колоти, сопіти, володіти.
Б Боротися, полоти, грати.
В Мандрувати, приходити, прийти.
Г Говорити, читати, писати.
5. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:
А Вранці добре працюється.
Б Дитя було добре і лагідне.
В Дме сильний вітер.
Г Він не має зошита і ручки.
6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового
способу:
А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.
Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.
В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.
Г їж, запитав би, покладу, працював би.
ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)
7. До ІІ дієвідміни належать слова _____________________________________
8.
У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо
____________
9. Дієслова умовного способу означають ____________________
10.
Як
змінюються безособові дієслова?
_________________________________
11.
Дієслова умовного способу творяться ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.
Безособові дієслова -це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)
13. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх
творення.
А Префіксальний |
1 Нявкати, рожевіти |
Б Суфіксальний |
2 Переписати, відійти |
В Префіксально-суфіксальний |
3 Богохульствувати, красномовній |
Г Складання слів |
4 Поглиблювати, пританцьовувати |
14. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.
(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не) любив,
(не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (недовиконувати,
(не)доказував, (не)дійшла.
15.
Відредагувати словосполучення.
Представляє собою____________________________
Розкрили
очі_________________________________
Стірали
одяг_________________________________
Прививати
любов до знань______________________
Рішили виступити_____________________________
Аплодирували
артистам________________________
Підняли
питання______________________________
Я відношуся до
цього позитивно_________________
Приходить на
думку___________________________
Не получається
знайти відповідь_________________
IV рівень ( 3 б. )
16.
Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення,
підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.
Український рушник пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів,
глибину любові.
Опрацювавши матеріал, вам необхідно уміти:
- знаходити прислівники в реченні;
- правильно наголошувати прислівники;
- помічати й виправляти помилки в правописі прислівників;
- складати речення й мікротексти з прислівниками.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 194 підручника "Українська мова", 7 клас.
Завдання 2.
"Дослідження-аналіз". Нажміть на посилання і виконайте завдання. Записи робіть у робочих зошитах, зазначивши дату виконання. Зроблене завдання сфотографуєте і перешлете на вайбер мого особистого номеру.
https://drive.google.com/file/d/10_CgVSStWlMD-pTlyNeTx9W2HV_glUck/view?usp=sharing
Завдання 2.
Словникова робота.
Нажміть на посилання і виконайте завдання
https://drive.google.com/file/d/1wJuEzrvI4wLVJA0ZmgjEeec_XD6iPoyJ/view?usp=sharing
Завдання 3.
Творча робота
https://drive.google.com/file/d/1BK539Du_nmKUukkR02CeKEnMfCM6DUHG/view?usp=sharing
Завдання 4.
Я - редактор.
https://drive.google.com/file/d/1K20uFKoIwJq5UWmV2YjUDaSq2E0piecb/view?usp=sharing
Завдання 5.
Тестові завдання на повторення матеріалу з теми "Прислівник"
https://drive.google.com/file/d/1lbpDNgKjDMDjqzSEK_UXTaOUVUWPsF0Q/view?usp=sharing
Додатково (для тих, хто бажає мати додатковий бал): написати лінгвістичне повідомлення на тему "Прислівник"
Увага! Зроблені завдання переслати по вайберу.
Немає коментарів:
Дописати коментар