12 березня
Тема уроку. Складні речення з різними видами зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим).Опрацювавши матеріал, вам необхідно знати і вміти:
- знати теоретичний матеріал про складне речення з різними видами зв'язку;
- знаходити в тексті речення з різними видами зв'язку;
- визначати основні ознаки й будову їх;
- знаходити й виправляти помилки на вивчені правила;
- аналізувати й зіставляти виражальні можливості складних речень з різними видами зв'язку;
- будувати складні речення з різними видами зв'язку;
- складати усні й письмові висловлення публіцистичного й наукового стилів, з використанням складного речення з різними видами зв'язку.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на сторінках 183-184 підручника "Українська мова", 9 клас.
Завдання 2.
Уважно передивіться відео і запам'ятайте алгоритм роботи зі складним реченням з різними видами зв'язку.
Завдання 3.
Виконати вправу 371 с. 185.
Завдання 4.
Виконати вправу 375 с. 185
Завдання 5.
Тестові завдання на повторення
https://drive.google.com/file/d/1oXprmZ4rMRBQL4D-KbGgWA69K7yDdURh/view?usp=sharing
Додатково (для тих, хто бажає отримати додатковий бал) - складіть невеликий твір-роздум (8-10 речень) на тему: "Краще черствий хліб у своєму домі, ніж різноманітність страв за чужим столом". У тексті використовувати складносурядні речення
16 березня
Тема уроку. Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком, розділові знаки у ньому.Опрацювавши матеріал, ви повинні знати і вміти:
- знаходити у тексті складні речення з різними видами зв'язку;
- аналізувати й зіставляти виражальні можливості складних речень з різними видами зв'язку й синонімічних конструкцій;
- будувати складні речення з різними видами зв'язку.
Завдання 1.
Повторити матеріал на с. 183-184.
Завдання 2.
Творча
робота
Із
поданих простих речень утворити складну синтаксичну конструкцію з сурядним і
підрядним зв’язками. Скласти схему речення, дати загальну характеристику.
Життя людське схоже на криницю. Чим довше живе людина, тим глибша криниця. Глибина
в ній незмірна. Вода чиста, джерельна, без каламуті та жабуриння.
Завдання 3.
Виписати з «Кобзаря» 5-6 речень з
сурядним і підрядним зв’язком або вправа з підручника
Завдання 4.
Завдання на закріплення та повторення. Подивіться презентацію, виконайте за бажанням і проаналізуйте.
https://drive.google.com/file/d/1uiUpyGA3NMp61jiq0cmxLt9u-zmi1Tvv/view?usp=sharing
Твори аналізуємо в індивідуальному порядку.
Успіхів у навчанні та гарних канікул!!!
17 березня
Тема уроку. Складне речення з сурядним і безсполучниковим зв'язком, розділові знаки у ньому.
Опрацювавши матеріал, ви повинні знати і вміти:
- знаходити у тексті складні речення з різними видами зв'язку;
- аналізувати й зіставляти виражальні можливості складних речень з різними видами зв'язку й синонімічних конструкцій;
- будувати складні речення з різними видами зв'язку.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 186-187 підручника "Українська мова"
Завдання 2.
Виконати вправу 377 с. 187
Завдання 3.
Виконати вправу 379 с. 187
Додатково - розгляньте фотоілюстрацію на с. 188. Написати твір-опис місцевості, використовуючи складні речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком.
Завдання 1.
Прочитати пам'ятку на 190.
Завдання:
Виконати вправи 382-386 с. 189-190.
Написати твір на одну із запропонованих тем вправи 386 с.190
Завдання 2.
Виконати вправу 377 с. 187
Завдання 3.
Виконати вправу 379 с. 187
Додатково - розгляньте фотоілюстрацію на с. 188. Написати твір-опис місцевості, використовуючи складні речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком.
18 березня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Письмовий твір у публіцистичному стилі на суспільну тему.Завдання 1.
Прочитати пам'ятку на 190.
Завдання:
Виконати вправи 382-386 с. 189-190.
Написати твір на одну із запропонованих тем вправи 386 с.190
19 березня
Тема уроку. Аналіз письмового твору.Твори аналізуємо в індивідуальному порядку.
Дорогі мої дев'ятикласники!
Ось і знову настав час плідної роботи. Розпочалась остання четверта чверть, і - кінець навчального року. Як ви зрозуміли, ДПА не буде. Проте оцінок за навчальний рік ніхто не відміняв. Після карантину ми на уроках будемо узагальнювати та систематизувати знання. Загальна оцінка з української мови буде виставлятися і за роботу під час карантину, і за систематизацію знань після нього. Отож, до роботи!!! Чекаю ваших робіт.
Завжди рада спілкуванню з вами у будь-якій формі.
Бажаю успіхів!!!
30 березня
30 березня
Тема уроку. Складне речення із підрядним і безсполучниковим зв'язком, розділові знаки у ньому.
Опрацювавши матеріал, ви повинні знати і вміти:
- знаходити у тексті складні речення з різними видами зв'язку;
- аналізувати й зіставляти виражальні можливості складних речень з різними видами зв'язку й синонімічних конструкцій;
- будувати складні речення з різними видами зв'язку.
Завдання 1.
Повторіть і систематизуйте свої знання про складне речення з різними видами зв'язку за допомогою поданого відеоуроку.
Завдання 2.
Знайти і виправити пунктуаційні помилки у вправі 390 с. 192.
Завдання 3.
Повторити вивчений матеріал з теми "Складне речення"
Завдання 4.
Тестові завдання на повторення.
https://drive.google.com/file/d/1ALqcUY-0ity6f9VCJlgy79V7xrmX0PN0/view?usp=sharing
Додатково (за бажанням) - Написати твір-роздум (10-11 речень) "Як стати щасливим", уживаючи складні речення з підрядним і безсполучниковим зв'язком.
Сьогодні будемо виконувати різні вправи з цієї презентації.
https://drive.google.com/file/d/1t3SIqd_iiHWxTIIb_UQN1tnCKIibL_UL/view?usp=sharing
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 193.
Завдання 2.
Дайте відповідь на запитання (для себе): "Для чого ми ходимо в школу?"(слайд 2)
Завдання 3.
Прочитайте вислів Григорія Сковроди і розставте розділові знаки (слайд 3)
Завдання 4.
Виконайте експрес-тести (слайд 4-10)
Завдання 5.
Прочитайте теоретичний матеріал (слайд 11-12)
Завдання 6.
Списати і розставити розділові знаки (слайд 13-15)
Завдання 7.
Словникова робота (слайд 16)
Завдання 8.
Списати прислів'я і розставити розділові знаки (слайд 17-18)
Завдання 9.
Вправа-лабіринт (слайд 19)
Завдання 10.
Творче моделювання (слайд 20)
Завдання 11.
Вправа-ребус (слайд 21-22)
Рефлексія (слайд 23-25)
Тема уроку. Період. Основні його ознаки. Структурні типи періоду. Особливості інтонації, розділові знаки між частинами періоду.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- поглибете свої знання про складні синтаксичні конструкції;
- більше дізнаєтеся про період;
- зможете знаходити специфічні ознаки будови періоду, відрізняти багатокомпонентні речення від періоду.
Завдання 1.
Завдання 2.
Прочитати теоретичний матеріал підручника с. 198-199
Завдання 3.
Прочитати вправу 409 с. 199. Запам'ятайте нову інформацію.
Завдання 4.
Прочитайте уривки і спишіть лише період.
Завдання 5.
Повторити тему "Складне речення"
Тема уроку. Розвиток мовлення. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал на с. 202, 203.
Завдання 2.
Усно виконати вправу 417 с. 202-203
Завдання 3.
ОБОВ'ЯЗКОВО!
Виконати вправу 418 с. 203.
Завдання 1.
Повторити тему "Узагальнення і систематизація знань з теми "Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку"
Завдання 2.
Виконати тестові завдання на с. 204-205 підручника у рубриці "Готуймося до ЗНО"
Тема уроку. Текст. Структурна організація тексту.
Завдання 1.
Прочитайте теоретичний матеріал на с. 207 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте інформацію.
Завдання 3.
Виконати тестові завдання.
https://drive.google.com/file/d/1VXtJzLH4r0KayusLo_IQFR_85UxjN_fx/view?usp=sharing
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- знати й називати істотні ознаки тексту, складного синтаксичного цілого, пояснювати їх структурні особливості;
Повторіть і систематизуйте свої знання про складне речення з різними видами зв'язку за допомогою поданого відеоуроку.
Завдання 2.
Знайти і виправити пунктуаційні помилки у вправі 390 с. 192.
Завдання 3.
Повторити вивчений матеріал з теми "Складне речення"
Завдання 4.
Тестові завдання на повторення.
https://drive.google.com/file/d/1ALqcUY-0ity6f9VCJlgy79V7xrmX0PN0/view?usp=sharing
Додатково (за бажанням) - Написати твір-роздум (10-11 речень) "Як стати щасливим", уживаючи складні речення з підрядним і безсполучниковим зв'язком.
31 березня
Тема уроку. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком, розділові знаки у ньому.
Опрацювавши матеріал, ви повинні знати та вміти:
- знаходити у тексті складні речення з різними видами зв'язку;
- аналізувати й зіставляти виражальні можливості складних речень з різними видами зв'язку й синонімічних конструкцій;
- будувати складні речення з різними видами зв'язку.Сьогодні будемо виконувати різні вправи з цієї презентації.
https://drive.google.com/file/d/1t3SIqd_iiHWxTIIb_UQN1tnCKIibL_UL/view?usp=sharing
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 193.
Завдання 2.
Дайте відповідь на запитання (для себе): "Для чого ми ходимо в школу?"(слайд 2)
Завдання 3.
Прочитайте вислів Григорія Сковроди і розставте розділові знаки (слайд 3)
Завдання 4.
Виконайте експрес-тести (слайд 4-10)
Завдання 5.
Прочитайте теоретичний матеріал (слайд 11-12)
Завдання 6.
Списати і розставити розділові знаки (слайд 13-15)
Завдання 7.
Словникова робота (слайд 16)
Завдання 8.
Списати прислів'я і розставити розділові знаки (слайд 17-18)
Завдання 9.
Вправа-лабіринт (слайд 19)
Завдання 10.
Творче моделювання (слайд 20)
Завдання 11.
Вправа-ребус (слайд 21-22)
Рефлексія (слайд 23-25)
1 квітня
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- поглибете свої знання про складні синтаксичні конструкції;
- більше дізнаєтеся про період;
- зможете знаходити специфічні ознаки будови періоду, відрізняти багатокомпонентні речення від періоду.
Завдання 1.
Прочитати і засвоїти теоретичний матеріал про специфічні ознаки будови періоду, його відмінність від
багатокомпонентних речень.
https://drive.google.com/file/d/1sydC1LILVEWKujhPlff5XE4QXm0J9ROT/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1sydC1LILVEWKujhPlff5XE4QXm0J9ROT/view?usp=sharing
Прочитати теоретичний матеріал підручника с. 198-199
Завдання 3.
Прочитати вправу 409 с. 199. Запам'ятайте нову інформацію.
Завдання 4.
Прочитайте уривки і спишіть лише період.
Завдання 5.
Подумати й дати письмові відповіді на запитання:
ü Розгорнуте речення, у першій, більшій частині якого за допомогою періодичного повторення однотипних елементів дається докладна картина чогось, а в другій, меншій, - робиться висновок чи підсумок – це… .
ü Чому період у риториці називають горгієвською фігурою?
ü Назвіть особливості будови періоду.
ü Який період називають «оберненим»?
ü На яких трьох рівнях простежуються специфічні особливості, притаманні періоду?
ü У яких стилях мовлення вживаються періоди?
ü Для творів яких відомих вам письменників характерні періоди?
Завдання 6Повторити тему "Складне речення"
2 квітня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал на с. 202, 203.
Завдання 2.
Усно виконати вправу 417 с. 202-203
Завдання 3.
ОБОВ'ЯЗКОВО!
Виконати вправу 418 с. 203.
6 квітня
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми "Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку"Завдання 1.
Повторити тему "Узагальнення і систематизація знань з теми "Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку"
Завдання 2.
Виконати тестові завдання на с. 204-205 підручника у рубриці "Готуймося до ЗНО"
7 квітня
Тема уроку. Текст. Структурна організація тексту.
Завдання 1.
Прочитайте теоретичний матеріал на с. 207 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте інформацію.
Завдання 3.
Виконати тестові завдання.
https://drive.google.com/file/d/1VXtJzLH4r0KayusLo_IQFR_85UxjN_fx/view?usp=sharing
8 квітня
Тема уроку. Складне синтаксичне ціле (ССЦ), його основні ознаки.Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- знати й називати істотні ознаки тексту, складного синтаксичного цілого, пояснювати їх структурні особливості;
- визначати тему, основну думку тексту, виділяти ключові слова в тексті й
тематичне речення в абзаці;
- розрізняти спільне й відмінне між мікротемою й абзацом;
- визначати засоби
міжфразового зв’язку в тексті;
- конструюва невеликі тексти на певну тему;
- використовувати виражальні можливості текстів різних типів, стилів і жанрів у власному
усному й писемному мовленні;
- оцінюва виражальні можливості текстів різних типів і стилів
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с 211-212 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте нову інформацію.
Завдання 3.
Списати вправу 426 с. 212-213
Завдання 4.
Вправа 428 с.214. Уважно прочитати. Вправи не списувати. Письмово дати відповіді на запитання. Зробити синтаксичний розбір складнопідрядного речення.
Додатково - написати міні-твір "Чи потрібен правопис?"
Повторити тему "Текст"
Діти, якщо не зрозумієте якогось матеріалу чи завдань до вправи, то завжди готова допомогти. Буду рада спілкуванню!
Тема уроку. Види і засоби міжфразового зв'язку.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- розрізняти види і засоби міжфразового зв'язку.
Завдання 1.
Прочитайте теоретичний матеріал на с. 223-225 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відеозапис і запам'ятайте новий матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконати вправу 446 с. 226.
Додатково - виписати із підручника української літератури приклади текстів із паралельним і послідовним зв'язком.
Тема уроку. Актуальне членування речень у висловленні: дане й нове.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- що таке тема та рема;
- виконувати актуальне членування речення.
Завдання 1.
Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 227-228 підручника.
Завдання 2.
Прочитайте теоретичний матеріал у презентації.
https://drive.google.com/file/d/1taOpHNhxyTN_y7N6rUii5J-dgVz4EsbJ/view?usp=sharing
Завдання 3.
Письмово вправу 450 с. 228
Завдання 4.
Виконати письмово вправу 454 с. 230.
Завдання 5.
Усно дати відповіді на запитання у рубриці "Перевірте себе"
Додатково - Скласти два ССЦ із паралельним і послідовним зв'язком на тему "Традиції та звичаї мого народу"
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 231.
Завдання 2.
Виконайте вправу 458 с. 231-232.
Завдання 3.
Напишіть твір-роздум "Найбільш щасливі люди - це не ті, які мають все найкраще, а ті, які витягують все краще з того, що мають".
Завдання 1.
Усно виконайте вправи 459, 460 с. 233.
Завдання 2.
Письмово виконайте вправу 461 с. 233.
Завдання 3.
Усно виконайте вправи 462-463. с. 234-235.
Завдання 4.
Письмово зробити комплімент однокласнику.
Завдання 5.
Дати відповіді на запитання рубрики "Перевір себе" с.236.
Завдання 1.
Виконайте завдання рубрики "Готуймося до ЗНО" с. 237-239 підручника.
Завдання 1.
Повторіть вивчений теоретичний матеріал з теми "Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія"
Завдання 2.
Подивіться відео, повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Виконайте письмово вправу 468 с. 240.
Завдання 4.
Виконайте письмово вправу 470 с. 241.
Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Основні поняття лексикології та фразеології української мови".
Завдання 2.
Подивіться відео та повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправи 476, 478, 480, 484 с. 242-243.
Завдання 1.
Прочитайте вправу 486 с.244 і пригадайте етапи написання оповідання на самостійно обрану тему.
Завдання 2.
Усно виконати вправи 487,488 с. 244-245 підручника.
Завдання 3.
Письмово вправа 489. Самостійно оберіть тему і напишіть оповідання.
Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеірал з теми "Будова слова. Словотвір. Орфографія. Значущі частини слова. Основні способи словотвору".
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправи 494, 496, 497 с. 246-247.
Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Морфологія. Орфографія. Самостійні і службові частини мови".
Завдання 2.
Подивіться відео та повторіть матеріал
Завдання 3.
Виконайте тестові завдання
Загальна морфологія.
Завдання 3.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 254-255 підручника.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 530 с. 255
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 531 с. 255.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 256-257 підручника.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 532,533 с. 256-257
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 534 с. 257.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 258.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 537 с. 259
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 538 с. 259.
Завдання 1.
Повторитти теоретичний матеріал з теми "Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення і речення як синтаксичні одиниці. Члени речення і слова, граматично не зв'язані із членами речення (звертання, вставні слова і речення)"
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть матеріал.
Завдання 3.
Завдання 1.
Повторити теоретичний матеріал з теми "Види складних речень"
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть вивчений матеріал
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 548 с. 263.
Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Розділові знаки в простому і складному реченнях".
Завдання 2.
Подивіться відеоурок і повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 553 с. 264
Завдання 1.
Тема уроку. Підсумковий урок.
Завдання
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте нову інформацію.
Завдання 3.
Списати вправу 426 с. 212-213
Завдання 4.
Вправа 428 с.214. Уважно прочитати. Вправи не списувати. Письмово дати відповіді на запитання. Зробити синтаксичний розбір складнопідрядного речення.
Додатково - написати міні-твір "Чи потрібен правопис?"
Повторити тему "Текст"
Діти, якщо не зрозумієте якогось матеріалу чи завдань до вправи, то завжди готова допомогти. Буду рада спілкуванню!
9 квітня
Тема уроку. Складне синтаксичне ціле й абзац.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно вміти розрізняти ССЦ й абзац.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал на с. 215-216. Вивчити правила.
Завдання 2.
Тема уроку. Розвиток мовлення. Доповідь на основі двох-трьох джерел на морально-етичну і суспільну теми в публіцистичному стилі.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал на с. 219. Вивчити визначення терміну "доповідь".
Завдання 2.
Усно виконати вправу 436 с. 219.
Завдання 3.
Письмово скласти доповідь "Успішність залежить від наполегливості і працелюбності"
Прочитати теоретичний матеріал на с. 215-216. Вивчити правила.
Завдання 2.
Виконання тестових завдань закритої форми
Варіант 1
► Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Основну думку виражає заголовок.
А 3 історії
техніки.
Б Рослини в космосі.
В
Усі на дослідження рослинності.
Г
Фантастика Жуля Берна та реалії сьогодення.
2. Речення, що входять до складного синтаксичного
цілого, можуть бути.
А Тільки
простими неускладненими.
Б
Тільки простими ускладненими.
В
Різними за своєю структурою.
Г
Тільки складними.
3. Подане нижче висловлювання належить до.
Ужгородський замок має форму трапеції, на кожному куті якої розміщуються
бастіони, що трохи виступають у бік рову. На кутах бастіонів було розміщено
артилерію, що тримала під обстрілом усі підступи до замку. П'ятий бастіон,
кілевидної форми, знаходиться з північного фасаду замку. Поруч з цим бастіоном
колись була ще одна брама (3 енц.).
А Розповіді.
Б Опису.
В Розповіді з елементами опису.
Г Міркування.
► Прочитати уважно текст і виконати завдання 4-10.
(1) Місто — одне з наймогутніших та
найповніших уособлень культури. Але поруч із культурою
розвивається також цивілізація. У
сучасному світі ці дві складові розвитку людства найчастіше виявляються
ворожими одна одній. Культура ховається від
наступу технічного прогресу або й зовсім зникає. Мешканці сучасного міста,
яким би воно не було — стародавнім чи новим, великим чи маленьким, столичним чи
провінційним, часто почуваються в місті — навіть у власному! — ніяково, а то й
з острахом. Тут не важко не тільки розгубитись, але й загубитись. Забагато
авто, що з гарчанням пролітають повз хідники, на яких яблуку ніде впасти.
Величезні будинки, що оточують нас, як ворожа озброєна армія. Широченні
майдани, перетнути які — справжнє геройство. Натовп, що о будь-якій годині
вирує неначе на карнавалі.
(2) Сучасне місто обернулось на протилежність того,
чим воно було від початку. З місця, де людина могла жити, почуваючись захищеною
від стихій та зовнішніх ворогів, воно перетворилося на агресора, котрий майже
унеможливлює індивідуальне буття. Більшість мешканців сучасних міст живуть в
однакових типових будинках, у стандартних квартирах, умебльованих стандартними
речами, з однаковим для всіх набором теле- та радіопрограм, зі спільними для
всіх крамницями й транспортними засобами, де у натовпі ми стаємо мимоволі лише
часткою чогось велетенського й доволі ворожого.
(3) Мимоволі ми змушені пристосовуватися до шаленого
ритму та темпу сучасного міста. Воно несе нас за течією, з якої так важко
вирватись. Суцільний стрес! Але його можна подолати, якщо навчитися розуміти
місто, навчитися не виживати, а жити в ньому, говорити його мовою.
(4) Спробуйте, хоч не на довго, виринути з потоку й
залишитись із містом сам-на-сам. Придивіться до нього, відчуйте рухи його
гігантського тіла. Спробуйте уявити, що воно — велетенська жива істота, дуже
схожа на людину. Вулиці — це кістки, споруди — м'язи, озера й річки —
кровоносні судини, парки й сади — волосся, а електричні дроти — то напружені
нерви. «Серце» міста його мешканці і гості традиційно пов'язують з якимось
важливим місцем: вулицею чи майданом, історичною пам'яткою або храмом святого,
що є охоронцем міста. А от душу міста кожен повинен відшукати свою, особливу,
поєднавши її з власними відчуттями та переживаннями (В. Осьмак).
4. Стиль
мовлення прочитаного тексту.
А Художній.
Б
Розмовно-побутовий.
В
Науковий.
Г
Публіцистичний.
5. Кілька
складних синтаксичних цілих містить.
А Перший
абзац.
Б
Другий абзац.
В
Третій абзац.
Г
Четвертий абзац.
6. Паралельний
тип зв'язку речень характерний уривку тексту.
А Місто — одне
з наймогутніших та найповніших уособлень культури. Але поруч із
культурою розвивається також цивілізація.
У сучасному світі ці дві складові
розвитку людства найчастіше виявляються
ворожими одна одній.
Б
Величезні будинки, що оточують нас, як ворожа озброєна армія. Широченні
майдани, перетнути які — справжнє
геройство. Натовп, що о будь-якій годині
вирує неначе на карнавалі.
В Мешканці
сучасного міста, яким би воно не було — стародавнім чи новим, великим
чи маленьким, столичним чи провінційним,
часто почуваються в місті — навіть у
власному! — ніяково, а то й з острахом.
Тут не важко не тільки розгубитись, але й
загубитись.
Г Суцільний
стрес! Але його можна подолати, якщо навчитися розуміти місто,
навчитися не виживати, а жити в ньому,
говорити його мовою.
7. Тільки
паралельний тип зв'язку речень присутній у.
А Першому
абзаці.
Б Другому абзаці.
В Третьому
абзаці.
Г Четвертому
абзаці.
8. Займенник як засіб зв'язку речень
у тексті вжито в уривку.
А Культура
ховається від наступу технічного прогресу або й зовсім зникає. Мешканці
сучасного міста, яким би воно не було,
часто почуваються в місті — навіть у
власному! — ніяково, а то й з острахом.
Б Мимоволі ми
змушені пристосовуватися до шаленого ритму та темпу сучасного
міста. Воно несе нас за течією, з якої так
важко вирватись.
В Сучасне
місто обернулось на протилежність того, чим воно було від початку. З
місця, де людина могла жити, почуваючись
захищеною від стихій та зовнішніх
ворогів, воно перетворилося на агресора,
котрий майже унеможливлює
індивідуальне буття.
Г «Серце»
міста його мешканці і гості традиційно пов'язують з якимось важливим
місцем: вулицею чи майданом, історичною
пам'яткою або храмом святого, що є
охоронцем міста. А от душу міста кожен
повинен відшукати свою, особливу,
поєднавши її з власними відчуттями та
переживаннями.
9. У другому
абзаці тематичним реченням є.
А Перше.
Б Друге.
В Третє.
Г Четверте.
10. Серед
виділених слів у першому абзаці тексту відомим є.
А Одне з
уособлень культури.
Б Цивілізація.
В Від наступу технічного прогресу.
Г Мешканці
сучасного міста.
► Завдання 11 вимагає самостійного розв'язання.
11. Змоделювати й записати складне синтаксичне ціле,
розташувавши речення у відповідній послідовності.
(1) На його території зростає понад 870 видів судинних
рослин, що становить
42 % генофонду рослинного світу
Українських Карпат, флора яких нараховує понад 2040 видів. (2) Особливо цінними є унікальні для Карпат букові, яворово-букові
та ялицево-букові праліси, що збереглися у віддалених місцях на площі понад
3000 га. (3) Це — «золотий фонд»
природної спадщини для нас і наших нащадків. (4) Багата флора і фауна парку «Східні Карпати». (5) 40 видів рослин, що зростають у
парку, занесені до Червоної книги України (В. Лоя).
13 квітня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Доповідь на основі двох-трьох джерел на морально-етичну і суспільну теми в публіцистичному стилі.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал на с. 219. Вивчити визначення терміну "доповідь".
Завдання 2.
Усно виконати вправу 436 с. 219.
Завдання 3.
Письмово скласти доповідь "Успішність залежить від наполегливості і працелюбності"
14 квітня
Тема уроку. Види і засоби міжфразового зв'язку.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- розрізняти види і засоби міжфразового зв'язку.
Завдання 1.
Прочитайте теоретичний матеріал на с. 223-225 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відеозапис і запам'ятайте новий матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконати вправу 446 с. 226.
Додатково - виписати із підручника української літератури приклади текстів із паралельним і послідовним зв'язком.
15 квітня
Тема уроку. Актуальне членування речень у висловленні: дане й нове.
Після опрацювання матеріалу вам необхідно знати та вміти:
- що таке тема та рема;
- виконувати актуальне членування речення.
Завдання 1.
Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 227-228 підручника.
Завдання 2.
Прочитайте теоретичний матеріал у презентації.
https://drive.google.com/file/d/1taOpHNhxyTN_y7N6rUii5J-dgVz4EsbJ/view?usp=sharing
Завдання 3.
Письмово вправу 450 с. 228
Завдання 4.
Виконати письмово вправу 454 с. 230.
Завдання 5.
Усно дати відповіді на запитання у рубриці "Перевірте себе"
Додатково - Скласти два ССЦ із паралельним і послідовним зв'язком на тему "Традиції та звичаї мого народу"
16 квітня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Обговорення самостійно обраної теми.Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 231.
Завдання 2.
Виконайте вправу 458 с. 231-232.
Завдання 3.
Напишіть твір-роздум "Найбільш щасливі люди - це не ті, які мають все найкраще, а ті, які витягують все краще з того, що мають".
21 квітня
Тема уроку. Пунктуація в тексті, у простому та складному реченнях.Завдання 1.
Усно виконайте вправи 459, 460 с. 233.
Завдання 2.
Письмово виконайте вправу 461 с. 233.
Завдання 3.
Усно виконайте вправи 462-463. с. 234-235.
Завдання 4.
Письмово зробити комплімент однокласнику.
Завдання 5.
Дати відповіді на запитання рубрики "Перевір себе" с.236.
22 квітня
Тема уроку. Узагальнення вивченого матеріалу з теми "Лінгвістика тексту"Завдання 1.
Виконайте завдання рубрики "Готуймося до ЗНО" с. 237-239 підручника.
23 квітня
Тема уроку. Узагальнення вивченого матеріалу з теми "Складне багатокомпонентне иречення з різними виадами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Лінгвістика тексту." (Підготовка до контрольної роботи).
І. Завдання 1 – 3 початкового рівня. Вибрати одну
правильну відповідь.
1. Яке
з поданих речень – складне з
різними видами зв'язку?
А Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились
старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
Б Осінній вітру крок, і хмари над землею, і
пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
В Коли почую твій співучий голос і легкий сміх
навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь
дзвенить (П. Филипович).
Г На старості літ Джеря любив довгими зимніми
вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях
ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).
2. Укажіть, з якої кількості частин складається речення.
Сумно і смутно
людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел
дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє
її, не будить радості, ані людяного суму (О, Довженко).
А. дві;
Б. три;
В. чотири;
Г. п'ять.
3.
Укажіть розділові знаки, які пропущено
в реченні:
Дивишся
вгору _ світло заливає очі, сліпить; опустиш
погляд на землю _ відбите від землі, воно теж починає різати зір, і ти
примружуєшся, кліпаєш…(Є. Гуцало)
А. коми;
Б. двокрапки;
В. тире;
Г. крапки з комами.
ІІ. Завдання 4 – 6 середнього рівня. Вибрати дві правильні відповіді.
4. Правильно
вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.
А.
Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і
коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена
пляма низької луки, далека смужка лісу.
Б.
Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз,
востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.
В.
Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а
коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.
Г. Спочатку
Маріуца тільки світила на Раду своїми очима, а він злегка підморгував їй
гарячим оком та чорним вусом, але коли скрипка починала підсипати жару,
молодиця не витримувала й кидалася в танець.
Д. У вікна било полудневе проміння
і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев'ятсот десятин
панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як
хвиля.
5. У яких реченнях поєднано
безсполучниковий і сурядний зв'язок?
А. Він так розійшовся, що в Євмена не
залишилося найменшої сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).
Б. Половець став на порозі – досвіток був
повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є.
Гуцало).
В. Море дедалі втрачало спокій; чайки
знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над
морем (М. Коцюбинський).
Г. Якось химерно запахли абрикоси: запах був
ніжний і нагадував чомусь старий Прованс і старомодні кабріолети (М.
Хвильовий).
Д. Постановник не осипав Ярославу
компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний
потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).
6. Які з поданих речень не належать до складних із різними видами
сполучникового і безсполучникового зв'язку?
А. Повний
місяць стояв над степом, через нього перепливали легкі хмарки, і здавалося, що
місяць котився морем, занурюючись у шумовиння (Ю. Яновський).
Б. Мокрі
віти миготять, і проміння ллється, вся природа — як дитя, що в сльозах сміється
(Л. Левицький).
В. У
дитинстві, як бігав стежками між напоєних сонцем хлібів, заколисаний
колосками, жайворонком я стать хотів (Є. Бандуренко).
Г.
Ми працю любимо, що в творчість перейшла, і музику палку, що ніжно серце тисне (М. Рильський).
Д.
Але землю вкриває асфальт і бетон, небо затягується димами і ревом моторів, і
кудись шалено, в метушливій тривозі летить життя, засмоктує і не залишає тієї
чистої години для душі, коли можна замислитись над собою і подумати про
головне (Є. Сверстюк).
ІІІ. Завдання 7 – 8 достатнього рівня.
7. Установіть відповідність між складними
синтаксичними конструкціями і їх типами.
1.
Складне речення із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.
2. Складне речення зі сполучниковим
підрядним та безсполучниковим зв'язком.
3. Складне речення із сурядним
та підрядним зв’язком.
4. Складне речення із безсполучниковим і
сурядним зв’язком.
|
А.
Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки
несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
Б.
Щоб шанувати, треба мати талант; щоб заздрити, таланту не треба (Г.
Тютюнник).
В.
Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі (В. Сосюра).
Г.Тепер
я розумів її страх; вона стояла посеред страху, немов посеред крижаної води,
і я мусив вишукувати слова, щоб її страх розтопити; я шукав для неї розради,
а до мене самого крижана вода підпливала, просочувалася в душу (Р. Федорів).
Д. Ти з’явилась
мені — і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ (В. Симоненко).
|
8. Зробіть синтаксичний розбір даної конструкції (розділові знаки
пропущено). Дати загальну характеристику, намалювати схему.
Народи й царства
мруть міняються віки і там де чабани
дрімали супокійно зростають городи киплять
криваві війни в змаганні вічному шаліє люд! (М. Рильський)
ІV. Завдання високого рівня.
9. Скласти висловлювання
на тему «Здоров’я людини в її руках», використавши різні види складних речень.
27 квітня
Тема уроку. Контрольна робота з теми "Складне багатокомпонентне иречення з різними виадами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Лінгвістика тексту."
І. Завдання 1 – 3 початкового рівня. Вибрати одну
правильну відповідь.
1. Виділіть речення із
сурядним і підрядним зв'язком.
А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень
ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть
весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець
торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де‑не-де, кружляючи, лягає під
дерева (Л. Тендюк).
В. В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались
на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля
кругла (Б. Олійник).
Г. Всі рухи його, важкуваті звичайно, ставали у
танці легкими й повабними, ноги ледве
торкались землі, руки гнулись, як гумові, вся фігура його нагадувала тонку й
гнучку лозину. (М.Коцюбинський).
2. Укажіть, які види зв'язку наявні в реченні.
Варто писати про наші села й міста, про
наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна
земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно
пізнав - ось він, той край, про який читав (В. Шевчук).
А. Сполучниковий сурядний і підрядний;
Б. Безсполучниковий та сполучниковий
сурядний;
В. Безсполучниковий та сполучниковий
підрядний;
Г. Безсполучниковий та сполучникові сурядний і підрядний.
3. Усі
типи зв'язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній
синтаксичній конструкції.
А. Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої
орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.
Б.
Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на
превелику силу діставав собі воду.
В. Удень я
здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки
людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
Г.
Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо
і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.
ІІ. Завдання 4 – 6 середнього рівня. Вибрати дві правильні відповіді.
4. До
складних речень з різними видами зв'язку належать синтаксичні конструкції.
А. Зростала певність, що все скінчиться добре, – і Соломія зазнає ще щасливого життя.
Б.
Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло
знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
В.
По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й
обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі
боки і фарбує їх у чорний колір.
Г. Гарний сильний голос співав на воді, все
наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.
Д.
Соломії було якось особливо весело і легко сьогодні на душі, так здорово
дихалось морозним повітрям, усе погане, що було в житті, відсувалося назад,
блідло.
5. Правильно
вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.
А.
Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною
дорешти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли
Соломіїні доводи і обидва товариші твердо поснули сном молодості.
Б.
Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт
у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав,
блискав жадними очима і сварився.
В.
Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на
те, щоб подивитись.
Г. Тепер
уже щодня палав у печі веселий вогонь, смачно пахло борщем або галушками, і,
коли Андрій смерком вертався до хати, свіжий од вітру, з духом морозу у всіх
складках одежі, то Маланка старалася догодити йому.
Д. Гафійка
гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те,
скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не
розуміє і, коли б не Андрій, не було б діла.
6.
Укажіть
речення, які відповідають схемі [], [], () (сполучники
у схемі не вказані).
А. І вицвітали писані тарелі, і плакав
батько, і пливли роки, — коли над нею не було вже стелі, а тільки небо, небо
і зірки… (Л. Костенко).
Б. Час ішов непомітно, вже зовсім задніло,
заграли сонячні мечі за лісом, небо стало вищим, а рибалка укоськував
рибину (Ю. Збанацький).
В. Скільки ніс я для тебе тривог і тепла, але
ти, як весна, стороною пройшла (В. Симоненко).
Г. Довго ще говорили обоє, обмірковуючи
прочитане, знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила
одному чи другому до голови (І. Сенченко).
Д. Сніг стужавів
і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом (Г. Тютюнник).
ІІІ. Завдання 7 –
8 достатнього рівня.
7. Установіть відповідність
між схемами і синтаксичними конструкціями.
![]() |
А Багато не треба, щоб твердо знати: людина — найвищий
вимір краси (С. Жуковський).
Б Як хочеш від людей шаноби, любов і гнів бери у путь, а то лиш допотопні сноби
твою поезію приймуть (М. Рильський).
В Довго слухав того вечора Валерій Іванович сповідь
архітектора, і боляче було чути, як раз у раз зривається в стражданні
голос цієї мужньої людини (О. Гончар).
Г Ще сніг
кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі (В. Сосюра).
Д Все записуй в серці молодому, буде це як знахідка
тобі, коли в старість прийдеш ти додому, як у гавань тиху кораблі
(М. Рильський).
|
8. Зробіть синтаксичний розбір даної конструкції (розділові знаки
пропущено). Дати загальну характеристику, намалювати схему.
Землю вкриває асфальт
і бетон небо затягується димами і ревом моторів і кудись шалено в метушливій тривозі летить життя
засмоктує і не залишає тієї чистої години для душі коли можна замислитись над
собою і подумати про головне (Є. Сверстюк).
ІV. Завдання високого рівня.
9. Скласти
висловлювання на тему «Сім’я – найбільший
скарб», використавши різні
види складних речень.
28 квітня
Тема уроку. Узагальнення та ситематизація вивченого в 5-9 класах з теми "Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія"Завдання 1.
Повторіть вивчений теоретичний матеріал з теми "Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія"
Завдання 2.
Завдання 3.
Виконайте письмово вправу 468 с. 240.
Завдання 4.
Виконайте письмово вправу 470 с. 241.
29 квітня
Тема уроку. Узагальнення та ситематизація вивченого в 5-9 класах з теми "Основні поняття лексикології та фразеології української мови".Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Основні поняття лексикології та фразеології української мови".
Завдання 2.
Подивіться відео та повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправи 476, 478, 480, 484 с. 242-243.
30 квітня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Оповідання на самостійно обрану тему.Завдання 1.
Прочитайте вправу 486 с.244 і пригадайте етапи написання оповідання на самостійно обрану тему.
Завдання 2.
Усно виконати вправи 487,488 с. 244-245 підручника.
Завдання 3.
Письмово вправа 489. Самостійно оберіть тему і напишіть оповідання.
4 травня
Тема уроку. Узагальнення та ситематизація вивченого в 5-9 класах з теми "Будова слова. Словотвір. Орфографія. Значущі частини слова. Основні способи словотвору".Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеірал з теми "Будова слова. Словотвір. Орфографія. Значущі частини слова. Основні способи словотвору".
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправи 494, 496, 497 с. 246-247.
5 травня
Тема уроку. Узагальнення та ситематизація вивченого в 5-9 класах з теми "Морфологія. Орфографія. Самостійні і службові частини мови".Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Морфологія. Орфографія. Самостійні і службові частини мови".
Завдання 2.
Подивіться відео та повторіть матеріал
Завдання 3.
Виконайте тестові завдання
Загальна морфологія.
Завдання в тестовій формі. Українська мова. Підготовка до ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання)
1. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає: наступне слово)
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, (3)і жайворон співав у високій (4)блакиті.
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, (3)і жайворон співав у високій (4)блакиті.
А іменник
Б прикметник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник
Д сполучник
Б прикметник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник
Д сполучник
2. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Чи знаєте ви, (2)що український віночок — не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3)є (4)така чаклунська сила, що біль знімає.
(1)Чи знаєте ви, (2)що український віночок — не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3)є (4)така чаклунська сила, що біль знімає.
А прикметник
Б займенник
Б дієслово
Г сполучник
Д частка
Б займенник
Б дієслово
Г сполучник
Д частка
3. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Вітчизна твоя починається з пісні, (1)що мати співа, і з того, на що (2)споконвіку ніхто (3)не (4 )відніме права.
Вітчизна твоя починається з пісні, (1)що мати співа, і з того, на що (2)споконвіку ніхто (3)не (4 )відніме права.
А займенник
Б дієслово
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Б дієслово
В прислівник
Г сполучник
Д частка
4. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Нема тих грошей, якими (1)можна б заплатити за людський розум і людське серце (2)навіть тоді, коли хтось думає, (3)що у світі все купується і (4)все продається.
Нема тих грошей, якими (1)можна б заплатити за людський розум і людське серце (2)навіть тоді, коли хтось думає, (3)що у світі все купується і (4)все продається.
А іменник
Б займенник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Б займенник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
5. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Якіцо (1 )свою землю ти любитимеш, жар душі (2)віддавши їй (3)сповна, якщо в праці (4)щирим серцем грітимеш, то тебе пригріє і вона.
Якіцо (1 )свою землю ти любитимеш, жар душі (2)віддавши їй (3)сповна, якщо в праці (4)щирим серцем грітимеш, то тебе пригріє і вона.
А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г дієприслівник (форма дієслова)
Д прислівник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г дієприслівник (форма дієслова)
Д прислівник
6. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
А займенник
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
7. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Тут завжди квітнуть мальви і жоржина, тут (1)серед цвіту золота бджола, (2)тут юності (3 )замріяна стежина, (4 )що вабить за околиці села.
Тут завжди квітнуть мальви і жоржина, тут (1)серед цвіту золота бджола, (2)тут юності (3 )замріяна стежина, (4 )що вабить за околиці села.
А займенник
Б дієприкметник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
Б дієприкметник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
8, З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком (2)одинокий на світі, (3)є добрі люди, (4)що дбають про тебе.
(1)Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком (2)одинокий на світі, (3)є добрі люди, (4)що дбають про тебе.
А прикметник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
9. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Українці мають усі підстави пишатися тим, що (1)їхня Батьківщина не раз переживала дні сили (2)і слави, мала (З)справді легендарних героїв, мужньо переносила найважчі випробування, коли гинули не (4)сотні й тисячі, а мільйони й дочок і синів.
Українці мають усі підстави пишатися тим, що (1)їхня Батьківщина не раз переживала дні сили (2)і слави, мала (З)справді легендарних героїв, мужньо переносила найважчі випробування, коли гинули не (4)сотні й тисячі, а мільйони й дочок і синів.
А іменник
Б займенник
В числівник
Г прислівник
Д сполучник
Б займенник
В числівник
Г прислівник
Д сполучник
10. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Рано на світанні в полі, (1)десь між (2)рядами високих курганів, на (З)вибитому тьмою ніг і копит шляху, почувся (4)глухий шум.
Рано на світанні в полі, (1)десь між (2)рядами високих курганів, на (З)вибитому тьмою ніг і копит шляху, почувся (4)глухий шум.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прислівник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прислівник
11. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Перепрошую, історія України та (2)її культури (З)більш цензурована, (4)як написана.
(1)Перепрошую, історія України та (2)її культури (З)більш цензурована, (4)як написана.
А займенник
Б прислівник
В сполучник
Г частка
Д вигук
Б прислівник
В сполучник
Г частка
Д вигук
12. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Робінзон створював з (1)нічого — і створив світ. (2)Манілов бачив ідеал у хмарах — і жив, провалюючись у (3)неосяжне свинство. Запитаймо себе: (4)на кого ми більше схожі?
Робінзон створював з (1)нічого — і створив світ. (2)Манілов бачив ідеал у хмарах — і жив, провалюючись у (3)неосяжне свинство. Запитаймо себе: (4)на кого ми більше схожі?
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прийменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прийменник
6 травня
Тема уроку. Узагальнення і повторення вивченого з теми "Букви н,нн у різних частинах мови. Не з різними частинами мови. Написання через дефіс "
Завдання 1.
Повторити теоретичний матеріал з теми "Букви н, нн у різних частинах мови. Не з різними частинами мови. Написання через дефіс "
Завдання 2.
Подивіться відеоуроки і повторіть вивчений матеріал
Письмово виконати вправи 524, 526, 527 с.252.
7 травня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Ділові папери. Заява.Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 254-255 підручника.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 530 с. 255
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 531 с. 255.
12 травня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Ділові папери. Автобіографія.Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 256-257 підручника.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 532,533 с. 256-257
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 534 с. 257.
13 травня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Ділові папери. Резюме.Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 258.
Завдання 2.
Усно виконайте вправу 537 с. 259
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 538 с. 259.
14 травня
Тема уроку. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення і речення як синтаксичні одиниці. Члени речення і слова, граматично не зв'язані із членами речення (звертання, вставні слова і речення)Завдання 1.
Повторитти теоретичний матеріал з теми "Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення і речення як синтаксичні одиниці. Члени речення і слова, граматично не зв'язані із членами речення (звертання, вставні слова і речення)"
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть матеріал.
Завдання 3.
Тестові завдання (12 балів)
1. Синтаксис — це:
а) система правил уживання на
письмі розділових знаків, способи будови речення;
б) розділ граматики, що вивчає
будову та значення словосполучень і речень, способи зв’язку слів у
словосполученні, речень у тексті;
в) розділ мовознавчої науки, що
вивчає словосполучення, його будову.
2. Укажіть, у якому рядку поєднання
слів не є словосполученням:
а) стану знаменитим, сад цвіте,
війна і мир;
б) хустка з китицями, ішов стежкою,
читав голосно;
в) ручка дверей, писав грамотно,
смішний анекдот.
3. Укажіть, у якому рядку правильно
визначено тип словосполучення:
а) хтось із нас — займенникове;
б) малювати фарбами — іменникове;
в) працювати наполегливо — прислівникове
.
4. Укажіть, у якому рядку всі
словосполучення іменникові:
а) милуюся краєвидом, цікавий фільм,
сніжна зима;
б) рідний дім, чоловік сильний,
квітуча долина;
в) холодніший за воду, працюючий
творчо, сьомий за списком.
5. Укажіть, у якому рядку обидва
слова об’єднані зв’язком керування:
а) перегляд фільму, народні пісні,
говорити тихо;
б) волога земля, доглядати дитину,
гірське повітря;
в) читати книгу, любити людей, син
землі.
6. Укажіть, у якому реченні підмет
виражений словосполученням.
а) Батько з сином вийшли в поле.
б) Доброта — найбільше досягнення
людини.
в) Поле — безкрає море.
7. Укажіть, у якому реченні є складений іменний присудок.
а) Дід Зарко був ковалем.
б) Неси ж мене, коню, по чистому
полю.
в) Шевченко дав орлинй злет українському
слову.
8. Укажіть, у якому реченні є
складений дієслівний присудок.
а) Квіти і трави, віти кучеряві і
гори оглолубі тягнуться до сонця.
б) Молодість здатна творити
несподіване й неймовірне.
в) Популярність Котляревського в
народі ще за життя була велика.
9. Чим ускладнене речення? Земля,
освячена кров’ю визволителів, дорога моєму серцю.
а) відокремленим додатком;
б) відокремленим означенням;
в) обставиною.
10. Ускладнене відокремленою
прикладкою речення.
а) Дружба — безмежна, як море.
б) Люди — солдати, матроси, цивільні
— потоком вливалися в одні двері...
в) Дивлюся на квітучу яблуньку, а
бачу сухі дерева.
11. Виділене слово є обставиною
причини в реченні
а) Од переляку на його лобі
виступив холодний піт.
б) Палаюче сонце висить над
степом.
в) Кулі прошивали повітря шоразу
густіше.
12. Речення з порівняльним зворотом.
а) Білосніжні хмаринки, як пір’я,
легенько пливуть краями неба.
б) Село, зачароване зоряним небом,
синіє розкиданими хатками.
в) Шуміла річка, вкрита білими
сережками піни.
18 травня
Тема уроку. Узагальнення і повторення вивченого з теми "Види складних речень"Завдання 1.
Повторити теоретичний матеріал з теми "Види складних речень"
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та повторіть вивчений матеріал
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 548 с. 263.
19 травня
Тема уроку. Розділові знаки в простому і складному реченнях.Завдання 1.
Повторіть теоретичний матеріал з теми "Розділові знаки в простому і складному реченнях".
Завдання 2.
Подивіться відеоурок і повторіть вивчений матеріал.
Завдання 3.
Письмово виконайте вправу 553 с. 264
20 травня
Тема уроку. Контрольний диктант.
21 травня
Тема уроку. Контрольна робота "Узагальнення і систнематизація знань за 5-9 класи"
1. Укажіть словосполучення, у якому залежне слово стоїть перед головним:
а) тихо підійшов;
б) читати вголос;
в) каша з молоком.
2. Укажіть пару неправильно побудованих словосполучень:
а) сонячний день, доглядати тварин;
б) подякувати мамі, пішов по хліб;
в) скучив за сестрою, писав на українській мові.
3. Укажіть словосполучення, у якому головне слово виражене іменником:
а) чисте небо;
б) поглянув на небо;
в) побачив небо.
4. Укажіть речення, в якому правильно підкреслено граматичну основу:

5. Укажіть речення, у якому правильно поставлено тире між підметом і присудком:
а) Книга то — джерело знань.
б) Найбільше — багатство здоров’я.
в) Природа — основа людського суспільства.
6. Укажіть речення, у якому правильно підкреслені всі члени речення:

7. Укажіть речення, в якому є однорідні члени:
а) Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.
б) Мудрим ніхто не родився, а навчився.
в) Солов’їні пісні навіювали на мене теплі спомини.
8. Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки:
а) І плащі, й костюми, й блузки — усе це можна купити в магазині одягу.
б) Ми назбирали: боровиків, маслюків, лисичок, сироїжок.
в) Вийшов з хати Юрко, і побачив велику крижану бурульку.
9. Укажіть речення, в якому правильно виділене звертання:
а) Ні брате, я не залишу тебе самого.
б) Їж, Мартине, мати ще підкине.
б) Їж, Мартине, мати ще підкине.
в) Ловись рибко, велика та все велика.
10. Укажіть речення, в якому є вставне слово або словосполучення (розділові знаки не розставлені):
а) Журавлі ключем витягнулись в небі прощально закурликали.
б) Хвилі накочувались одна на одну і розбивались об каміння.
в) Як відомо ластівки на зиму відлітають у вирій.
11. Укажіть складне речення, в якому правильно розставлені розділові знаки:
а) Сонце вже заховалось, і по житньому полю потяглися вечірні тіні.
а) Сонце вже заховалось, і по житньому полю потяглися вечірні тіні.
б) Якщо погода не зміниться ми, відкладемо турпохід на кілька днів.
в) Зранку піднімався легкий туман, а перед обідом, почав накрапати дощик.
12. Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки не розставлені):
а) А сонце сідає й сідає за гору поволі змовкають пташки в лісі.
б) Біжить знов Лисичка польовою дорогою і зустрічає Їжака.
в) Спочатку добре подумай а потім зроби так завжди радив мені дідусь.
25 травня
Тема уроку. Аналіз контрольного диктанту.
26 травня
Тема уроку. Аналіз контрольної роботи.
27 травня
Тема уроку. Узагальнення вивченого матеріалу.Завдання 1.
1. З кількох
частин складається дане речення?
Над вечір вітер утих, хмари на сході, важкі,
чорні, почервоніли, сніг ще гостріше
заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева
понад шляхом, що прослався аж до села.
А 4
Б 5
В 6
Г 7
2. З кількох
частин складається дане речення? (Розділові знаки вилучено)
А правду каже приказка стара тоді є щастя-втіха коли своя у тебе
стріха а під чужою навіть
найкращою не шукай добра.
А 3
Б 4
В 5
Г 6
3. Які види зв’язку наявні даному у реченні?
Мати, найрідніша
у світі людина, вірила: моя доля, яку вона вимолила у Бога, буде до мене обов’язково прихильною.
А Сурядний і
підрядний
Б Сурядний,
підрядний і безсполучниковий
В Безсполучниковий і підрядний
Г Тільки підрядний
4. Які види
зв’язку наявні даному у реченні?
Аж ось труснуло холодним сніжком, і земля
нагадала аркуш паперу, на якім дитина випробувала різні фарби: зелені, руді й
сірі.
А Сурядний і
безсполучниковий
Б Сурядний і підрядний
В Безсполучниковий
і підрядний
Г Сурядний ,
підрядний і безсполучниковий
5. Які види
зв’язку наявні даному у реченні?
Щасливий я, дівчино, бо разом ми йдемо, і
доля наша теж щаслива: іі ми в серці
несемо.
А Сурядний і
безсполучниковий
Б Сурядний і
підрядний
В Безсполучниковий
і підрядний
Г Сурядний , підрядний і безсполучниковий
6. У котрому
реченні допущено пунктуаційну помилку?
А Коли в лісах іще
ревли буй-тури, Даждьбогу сонце приміряло німб і люди чорноліської культури
жили, співали, сіяли свій хліб.
Б Лось
сподівався побачити схід сонця, і, коли під його променями
забронзовіли верхівки, то лось наче аж полегшав.
В З того вечора я часто приходив до дядька Себастьяна, і, коли він
мав час, ми разом читали якусь книгу.
Г Вже на річках дитячий галас вщух, холонуть дні, і все навкруг
холоне.
7. Котре з поданих
речень складається з п’яти частин?
А Споконвіку в народі побутує думка: тому,
хто першим побачить цвіт ліщини, весь вік посміхатиметься щастя, а горе оминатиме десятою дорогою.
Б Жодна мова ніколи не розвивається ізольовано; вона завжди зазнає більшого чи меншого впливу інших мов, і сама впливає на мови, які так чи інакше контактують з нею.
Б Жодна мова ніколи не розвивається ізольовано; вона завжди зазнає більшого чи меншого впливу інших мов, і сама впливає на мови, які так чи інакше контактують з нею.
В Занедужав Микола — й Іван замість нього
пильнує ватри, бо не можна допустити, щоб вони, сторожі полонини, погасли, тому що це погана
прикмета.
Г Сонце, небесне світило, наче заснуло, вітер, господар гір, затих і перенісся з землі на небо.
8. У котрому
реченні допущено пунктуаційну помилку?
А Гори
щохвилини міняли свій настрій, коли сміялась царинка, хмурився ліс.
Б Ще тримались по садках пізні сливи, як раптово пішов сніг і всі зрозуміли: зима прийшла несподівано.
В Шелестить пожовкла кукурудза, ніжиться під вересневим сонцем
врунистими сходами озимина .
Г Наді мною вечір засіває зорі, а біля мене
бринять підморожені верби, а під ногами, мокрими і холодними, голубі тіні бавляться із снігом.
9. У котрому
реченні допущено пунктуаційну помилку?
А Струмок дзюрчить, роса блищить і вогнище
палає, і ліс гілками верховіть у небесах витає.
Б Молоденькому
вітру здалося, що всі хмари
він прожене і досягне небес.
В Дрібні
насінинки, які відірвалися від рослинки, вітер відносить десь туди, за річку, і там вони розпочнуть своє, вже зовсім інше життя.
Г Зима ось-ось
відступить, і, якщо ця мить настане, все навколо оживе.
10. Прочитайте
речення і визначте, що це.
Вільний і щасливий степ розлігся довкруг, а
високо в небі літає самотній шуліка. Достигають яблука, рання осінь листя
золотить, гарний хлопець з іншої планети, може, завтра в гості прилетить.
Вітер з моря море розгойдав, хвилями здійнялися простори.
А Це текст, який
складається з сурядних і підрядних речень
Б Це текст, який
складається з безсполучникових і підрядних речень
В Набір речень,
серед яких є сурядні й підрядні
Г Набір речень, серед яких є сурядні й
безсполучникові
11. Прочитайте речення
і визначте, що це.
До неоціненних коштовностей українського народу належать прислів’я та
приказки — короткі влучні вислови, які лаконічно передають нащадкам висновки з
життєвого досвіду багатьох поколінь предків. Вони є узагальненою пам’яттю народу
та результатом його спостережень над життям і явищами природи, що дає змогу
молодому поколінню формулювати погляди на етику, мораль, історію й
політику. Прислів’я та приказки
становлять начебто звід правил, ними людина має керуватися в житті, бо за ними стоїть авторитет поколінь нашого
народу.
А Це текст, який
складається з сурядних, підрядних речень та речення з різними видами зв’язку.
Б Це текст, який складається з підрядних речень
та речення з різними видами зв’язку.
В Набір речень, серед
яких є сурядні й підрядні
Г Набір речень,
серед яких є сурядні й безсполучникові
12. Прочитайте
текст, вкажіть твердження, яке його НЕ
СТОСУЄТЬСЯ.
На лісовій галявині, покритій зеленим
різнотрав’ям, освітленій яскравим сонечком, красується скромна квіточка
ромашка. Її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку
сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає
свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка, і красується серед
галявини.
А Текст складається з безсполучникового та
складнопідрядних речень.
Б Засобами зв’язку
у тексті є слова: ромашка – її, віночок-хустинку – що, голівку-віночок – що.
В Текст
складається з простого та складнопідрядних речень.
Г Пунктуаційну
помилку допущено в третьому реченні.
28 травня
Гра «Знайди «зайве» слово»
1.
Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить.
2.
Цікавий, інтересний, допитливий, непохитний.
3.
Дорога, шлях, путь, траса, шосе, діброва.
4.
Славнозвісний, знаменитий, бундючний, відомий, видатний.
5.
Безмірний, гарний, прекрасний, хороший, красивий, чудовий, чарівний.
6.
Небосхил, небозвід, горизонд, пуща, крайнебо.
7.
Зарозумілий, гордовитий, пихатий, гонористий, тихий, бундючний,
високодумний.
8.
Гарно, чудесно, сарно, прекрасно, добре.
Немає коментарів:
Дописати коментар