Вітаю, мої любі сонечки!
На жаль, нам знову доведеться працювати дистанційно і в 7 класі. Та нічого! Ви - молодці! Справилися в 5 і 6 класах - постарайтеся і в 7. Успіхів у навчанні!
Нагадую: згідно з розкладом проводимо онлайн-уроки. Долучайтесь! Чекаю всіх!
Суспільно-побутові пісні | Ой на горі та женці жнуть Стоїть явір над водою Гомін, гомін по діброві Ой у степу криниченька | (1 на вибір) |
Тарас Шевченко | Як умру, то поховайте... | |
Ліна Костенко | Дощ полив… Чайка на крижині Крила | (1 на вибір) |
Василь Симоненко | Лебеді материнства Ти знаєш, що ти — людина… Гей, нові Колумби й Магеллани… | (1 на вибір) |
Володимир Івасюк | Червона рута Я піду в далекі гори Балада про мальви Водограй | (1 на вибір) |
16 травня
Тема уроку. А. Малишко. "Вчителька"
Завдання 1.
Послухайте аудіозапис вірша "Вчителька
Завдання 2.
Прочитайте виразно вірш "Вчителька" на с. 265
Завдання 3.
Відповісти на запитання підручника с. 265
Завдання 4.
Зробити ідейно-художній аналіз вірша "Вчителька"
12 травня
Тема уроку. А. Малишко. "Чому, сказати, й сам не знаю "
Завдання 1.
Послухайте аудіозапис вірша "Чому, сказати, й сам не знаю"
Завдання 2.
Прочитайте виразно вірш "Чому, сказати, й сам не знаю" на с. 264
Завдання 3.
Відповісти на запитання підручника с. 265
9 травня
Тема уроку. А. Малишко. "Пісня про рушник"
Завдання 1.
Послухайте аудіозапис вірша "Пісня про рушник"
Завдання 2.
Прочитайте виразно вірш "Пісня про рушник" на с. 263
Завдання 3.
Відповісти на запитання підручника с. 264
Завдання 4.
Зробити ідейно-художній аналіз вірша "Пісня про рушник"
Завдання 5.
Вивчити вірш напам'ять
5 травня
Тема уроку. А. Малишко. Відомий український поет і його пісня, що стали нардними
Завдання 1.
Прочитайте біографію А. Малишка на с. 261-262
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Послухайте пісню " Пісня про рушник" на сл. А. Малишка
Завдання 4.
Послухайте пісню "Пісня про вчительку"
2 травня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Скласти свою історію з головним героєм - Іваном Силою
Завдання 1.
Творче завдання - скласти свою історію з головним героєм - Іваном Силою
28 квітня
Тема уроку. Іван Сила - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
Завдання 1.
Прочитати повість "Неймовірні пригоди Івана Сили"
Завдання 2.
Скласти ідейно-художній аналіз твору
Завдання 3.
Скласти план характеристики образу Івана Сили
25 квітня
Тема уроку. Олександр Гаврош. Повість "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
Завдання 1.
Прочитати повість "Неймовірні пригоди Івана Сили"
Завдання 2.
Дати відповіді на запитання після розділів шкільного підручника
21 квітня
Тема уроку. Олександр Гаврош. Повість "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
Завдання 1.
Прочитати повість "Неймовірні пригоди Івана Сили"
Завдання 2.
Скласти складний план повісті
18 квітня
Тема уроку. Олександр Гаврош. Розповідь про письменника. Історія написання повісті "Неймовірні пригоди Івана Сили"
Завдання 1.
Прочитати біографію О. Гавроша с. 236
Завдання 2.
Подивіться відео, запам'ятайте матеріал
14 квітня
Тема уроку. Олена Теліга. "Сучасникам", "Радість", "Пломінний день". Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
Завдання 1.
Прочитати вірші " Сучасникам", "Радість", "Пломінний день"; навчитися виразно їх читати.
Завдання 2.
Зробити ідейно-художній аналіз одного із творів О. Теліги.
11 квітня
Тема уроку. Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. "Сучасникам", "Радість", "Пломінний день".
Завдання 1.
Прочитати біографію О. Теліги на с.229-231 підручника
Завдання 2.
Прочитати вірші " Сучасникам", "Радість", "Пломінний день"; навчитися виразно їх читати.
Завдання 3.
Дати відповіді на запитання підручника с. 232, 233, 235
7 квітня
Тема уроку. Олег Ольжич. Коротко про поета "Господь багатий нас благословив", "Захочеш - і будеш".
Завдання 1.
Прочитати біографію О.Ольжича на с.224-226 підручника
Завдання 2.
Прочитати вірші " Господь багатий нас благословив", "Захочеш - і будеш"; навчитися виразно їх читати.
Завдання 3.
Дати відповіді на запитання підручника с. 227, 228
4 квітня
Тема уроку. Л. Пономаренко "Гер переможений". Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення.
Завдання 1.
Прочитати біографію Л.Пономаренко на с.215-217 підручника
Завдання 2.
Прочитати твір "Гер переможений"
Завдання 3.
Дати відповіді на запитання підручника с. 219
24 березня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Твір-роздум "Сенс людського життя" (висловлення власної думки щодо сенсу людського життя)
Завдання
Проаналізуйте твори української літератури та зробіть висловлення власної думки щодо сенсу людського життя
21 березня
Тема уроку. Марина Павленко. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.
Завдання 1.
Дочитати твір повністю.
Завдання 2.
Виконати тести
Тести за текстом повісті-казки
1. Де
відбуваються події, описані в повісті?
А.
Києві Б. Вінниці В. Вишнополі
2. Що
означає слово «пригода»?
А. Те,
що трапилось (часто непередбачене, несподіване)
Б.
Приходити на допомогу в скрутну хвилину
В. Бути
потрібним
3.
Визначте жанр твору.
А.
Детектив Б. Повість-казка
В. Пригодницька повість
4. У
кого в роду Софійки з’явилися коралі?
А.
Тітки Сніжани Б. Софійки В. Бабусі Клави
5. Яка
була кличка кобили прабабці Ніни?
А.
Мальва Б. Майорчик В. Маківка
6. Як
називалося село, де жила бабуся Софійки?
А.
Половинчик Б. Вишнопіль В. Покровчик
7. Чим
схожі були між собою Міщенки?
А. Були
балакуни Б.
Мали подвійну душу В.
Надзвичайно веселі
8. Яке
прізвище мала тітка Сніжана?
А.
Ліщина Б. Завадчук В. Ягода
9. Про
кого сказано:
"Уже
мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький
хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком
святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в
людей буває годинник і де в нього нічого не було..."
А.
Софійку та Сашка Б.
Вадима та Ірину В.
Сніжану та Валентина
2. Вступне слово вчителя про суть людського життя.
Життя… Таким коротким воно здається для
людини. А як хочеться багато зробити. Ще маленькою людина прагне
самоутвердитися, пізнати нове, цікаве, корисне, а потім, ставши дорослою,
передати ці знання наступному поколінню.
Чи ніколи ви не задумувалися над змістом
життя? Що хоче отримати кожний від нього? Здоров’я, кохання, матеріальне благополуччя, владу над іншими…
Дійсно, людина сама визначає власні
пріоритети. Але як зробити так, щоб прожитий час не був марний, витрачений на
якісь дрібниці? Людина живе у суспільстві, тому вона повинна співвідносити
власні інтереси з інтересами оточуючих.
Так, для Софійки головним у житті є:
-
робити
добро;
-
надання
безкорисливої допомоги;
-
шанобливе
ставлення до матері…
Продовжте ланцюжок
Завдання 3. Дай відповіді на запитання
Робота над змістом тексту
-
Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття?
-
Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим?
-
Як, на вашу думку, впливає характер людини на майбутнє нащадків?
-
Як ви можете пояснити слово «людина»?
-
Якими характерними якостями повинна бути наділена справжня Людина?
- До якого
головного героя можна звернутися із закликом: «Ти знаєш, що ти людина?»
Доведіть свою думку, опираючись на зміст твору.
4. Рубрика «Поміркуй, обґрунтуй»
- Що, на ваш погляд, є найціннішим надбанням для людини –
матеріальне чи духовне?
- Яке призначення людини на землі?
- Чи намагаєтесь ви застерегти свого товариша від негативного вчинку, який він планує здійснити? Якщо так, то яким чином?
17 березня
Тема уроку. Марина Павленко. Коротко про письменницю. "Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських". Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
Завдання 1.
Прочитати біографію М. Павленко на с. 187-188 підручника.
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал про М. Павленко
Завдання 3.
Прочитайте твір с. 188-192 підручника (РЕКОМЕНДОВАНО - повністю)
Завдання 4.
Відповісти на запитання підручника с. 193
14 березня
Тема уроку. В.Симоненко. "Гей, нові Колумби й Магеллани". Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру.Загальнолюдські цінності та ідеї.
Завдання 1.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал
Завдання 2.
Навчитися виразно читати вірш.
Завдання 3.
Відповідати на запитання підручника с.185
Завдання 4.
Читати твір "Русалонька із 7-В класу"
10 березня
Тема уроку. В.Симоненко. " Ти знаєш, що ти людина?". Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики.
Завдання 1.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал
Завдання 2.
Зробити ідейно-художній аналіз твору
Завдання 3.
Вивчити вірш напам'ять
7 березня
Тема уроку. В.Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення особливостей української ментальності, рис національного характеру.
Завдання 1.
Опрацювати біографію В.Симоненка. Скласти анкету письменника
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Навчіться виразно читати вірш "Лебеді материнства"
Завдання 4.
Зробити ідейно-художній аналіз твору "Лебеді материнства"
Завдання 5.
Вивчити вірш НАПАМ'ЯТЬ
Завдання 6.
Усно відповісти на запитання с.182-183
3 березня
Тема уроку. «Дощ полив». Виразне читання віршів Ліни Костенко.
Завдання 1.
Навчитися виразно читати вірш "Дощ"
Завдання 2.
Зробити ідейно-художній аналіз твору "Дощ"
Завдання 3.
Зробити світлини (або знайти готові) на яких зображено крапельки дощу на рослинах
Завдання 4.
Вивчити вірш Л. Костенко (один на вибір) НАПАМ'ЯТЬ
28 лютого
Тема уроку. «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті.
Завдання 1.
Навчитися виразно читати вірш "Крила"
Завдання 2.
Послухайте відео читання вірша "Крила" актором Богданом Ступкою
Завдання 3.
Зробити ідейно- художній аналіз вірша "Крила"
Завдання 4.
усно відповідати на запитання підручника с. 178.
24 лютого
Тема уроку. «Чайка на крижині». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально.
Завдання 1.
Прочитайте вірш "Чайка на крижині"
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Усно відповісти на запитання с. 177.
21 лютого
Тема уроку. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
Завдання 1.
Прочитати біографію Л. Костенко у підручнику с.171-172
Завдання 2.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал
Завдання 2.
Прочитати вірш "Кольрові миші" і усно відповісти на запитання підручника с. 175
17 лютого
Тема уроку. Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
Завдання 1.
Прочитати біографію Б. Лепкого.
Завдання 2.
Прочитати твір "Мишка"
Завдання 3.
Скласти складний план твору "Мишка"
Завдання 4.
Усно відповідати на запитання підручника с. 169
14 лютого
Тема уроку. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
Завдання 1.
Скласти складний план твору "Скарб"
Завдання 2.
Усно відповідати на запитання підручника с.158, 162
10 лютого
Тема уроку. Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання "Скарб", морально-етичні проблеми твору.
Завдання 1.
Прочитати біографію у підручнику с. 157-158
Завдання 2.
Подивіться відеоурок і запам'ятайте інформацію
Завдання 3.
Скласти анкету письменника за схемою
7 лютого
Тема уроку. Контрольний твір "Дитинство, обпалене війною"(за повістю Г. Тютюнника "Климко" )
Завдання 1.
Написати твір на тему "Дитинство, обпалене війною" .
Які вставні слова варто використовувати під час написання твору?
Такі слова будуть залежати від структурної частини. Ось кілька прикладів:
Теза | Я вважаю, На мою думку, На мій погляд, Я переконаний, Я погоджуюся з тим, що… |
Аргументи | По-перше, По-друге, // З одного боку, З іншого боку… |
Приклади | Яскравим прикладом є, Доречно буде згадати, Не можу не згадати, Наприклад… |
Висновок | Отже, Таким чином, Можна зробити висновок, що… |
3 лютого
Тема уроку. Література рідного краю. Ознайомлення з творчістю Г.Арсенич-Баран
Завдання 1.
Прочитайте біографію Г. Арсенич-Баран
Арсенич-Баран Ганна Василівна народилася 26 червня 1970 року в селі Нижній Березів Косівського району Івано-Франківської області. У 1992 році закінчила філологічний факультет Івано-Франківського педагогічного інституту імені Василя Стефаника. Працювала на Гуцульщині, де широко друкувалася в місцевій пресі, де звучали її пісні, де, зрештою, 1997 року вийшла з друку перша її збірка поезій – "Рушник на калині". Книга припала до душі й критикам, і передовсім читачам.
1998 року разом з чоловіком, священиком Мироном Бараном, та сином Іванком переїхала до Чернігова, де стала вчителькою школи-ліцею № 15. Дуже швидко завоювала авторитет серед колег і школярів, активно включилася в громадське життя міста. Ганну Василівну можна бачити на всіх найважливіших заходах, що проводяться товариством "Просвіта", Чернігівською організацією Національної спілки письменників України, членом якої вона стала 1998 року після виходу у світ другої поетичної збірки "Музика черемхи". Лауреат обласної премії імені М.Коцюбинського 2006 року за роман "Тиха вулиця вечірнього міста".
Нині робочий стіл письменниці рясніє новими поезіями, оповіданнями. Видруковано книги – "Розквітлий глід", "Солодкі
слова", "Молитва небо здіймає вгору". Працює Ганна Василівна у Чернігівському обласному інституті післядипломної
педагогічної освіти імені К.Ушинського.
Жила в Чернігові.
Є автором:
— поетичних збірок "Рушник на калині" (1997), "Музика черемхи" (1998), "Розквітлий глід" (2001), "Тремтять гіацинти" (2003), "Обнадію весною" (2005),
— книжок прози "Під райськими яблучками" (2001), "У понеділок все буде по-іншому" 92003), "Як зійде місяць" (2005), "Солодкі слова" (2010)
— роману "Тиха вулиця вечірнього міста" (2005).
Померла 1 квітня 2021 року.
Завдання 2.
Зі сторінки фейсбука Г.Арсенич-Баран (або з інтернета) вибрати один твір, який найбільше вам сподобався і презентувати його на уроці.
👇
31 січня
Тема уроку. Позакласне читання. А. Дімаров "Блакитна дитина"
Завдання 1.
Прочитати твір А. Дімарова "Блакитна дитина"
Завдання 2.
Подивіться відеоурок, запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Написати характеристику до образу Толика за схемою
Завдання 4.
Виконати тестові завдання
👇
27 січня
Тема уроку. Образ Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь
Завдання 1.
Ознайомтесь із матеріалами презентації і виконайте завдання
👇
Завдання 2 (ОБОВ'ЯЗКОВО)
Підготуватися до позакласного читання. Прочитати твір Дімарова А. «Блакитна дитина».
20, 24 січня
Тема уроку. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
Завдання
Уважно передивіться відеопрезентацію і виконайте завдання з неї
👇
17 січня
Тема уроку. Григір Тютюнник . Цікавий епізод з дитинства письменника. Повість «Климко». Воєнне дитинство у творі. Автобіографічна основа твору.
Обов'язково!
Завдання 1.
1. Прочитати біографію Г.Тютюнника у підручнику, скласти хронологічну таблицю (рік і подія з життя)
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Прочитати твір "Климко"
Додатково
Завдання 4.
Виконати онлайн тести
20 грудня
Тема уроку. Контрольна робота з теми "Про далекі минулі часи"
Початковий рівень
1. М.Стельмах присвятив свій твір
«Гуси-лебеді летять»:
а) своїм
батькам; б)
сину
Ярославу; в)
дядьку Себастіяну.
2. За допомогою якого предмета
Мирослава (І.Франко «Захар Беркут») могла вільно пересуватися у ворожому
таборі?
а)
Персня; б)
смарагда в)
срібної монети.
3. Визначте правильне твердження.
Балада – це:
а) епічний твір середнього
розміру, в якому змальовано життя одного чи кількох героїв протягом тривалого
або важливого за подіями часу;
б) ліро-епічний твір, у якому
змальовується характер, визначні події в житті людей;
в) невеликий за розміром
ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему.
Середній рівень
4. До якого жанру належить твір
А.Чайковського «За сестрою»?
5. Хто заспокоїв хлопця у творі Т.Шевченка
«Мені тринадцятий минало»?
Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
6. Обґрунтуйте, через що
«Заповіт» Т.Шевченка вважається твором, який єднає минуле, теперішнє, майбутнє.
7. Висловіть власне судження про
мужність і лицарську відвагу Павлуся, героя твору А.Чайковського «За сестрою».
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну
із тем:
8. «Козак журби не має, з біди не
заплаче» ( За твором А.Чайковського «За сестрою»).
9. «Чим мені подобається
Михайлик, герой твору М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
2 грудня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Письмовий твір-характеристика персонажа повісті "Гуси-лебеді летять".
Завдання 1.
Опрацюйте основні вимоги до написання учнівського твору:
1) Обирайте тему не найлегшу, а таку, яка вас цікавить і хвилює, визначте обсяг матеріалу, який вона охоплює.
2) Продумайте головну думку вашого твору і намагайтесь усе підпорядкувати її розкриттю, за можливості доберіть влучний епіграф.
3) Складіть план і дотримуйтесь його, пишучи твір.
4) Намагайтесь оригінально почати роботу, щоб одразу зацікавити нею читача.
5) Стежте за логічною послідовністю у викладі матеріалу.
6) Правильно цитуйте, але не переобтяжуйте роботу великими цитатами.
7)Намагайтесь писати своїми словами, не забувайте про абзаци.
8) Пам’ятайте, що читач мусить відчувати ваше ставлення до того, про що ви пишете.
9) У висновках постарайтесь зробити самостійні узагальнення, пов’язані з сучасністю.
Завдання 2.
Написати твір-характеристику персонажа Михайлика.
29 листопада
Тема уроку. Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Робота з текстом повісті. Поєднання у творі фантастичного і реального. Сприйняття Михайликом навколишнього світу.
Завдання 1.
До орієнтовного плану характеристики образу Михайлика підібрати цитати з твору.
Характеристика образу Михайлика за поданим планом (зв’язна розповідь учнів).
Орієнтовний план
1. Михайлик – головний герой повісті.
2. Любов хлопця до природи і прекрасного.
3. Потяг до знань.
4. Риси характеру Михайлика:
А) працьовитість;
Б) кмітливість і спостережливість;
В) допитливість;
Г) доброта і милосердя;
Г) талановитість.
5. Вплив рідних на формування особистості героя.
6. Ставлення до Михайлика авторське та моє.
Завдання 2.
Скласти складний план твору.
25 листопада
Тема уроку. Михайло Стельмах. Розповідь про письменника. Його поетичне сприймання світу. "Гуси-лебеді летять" - автобіографічна повість про дитинство.
Завдання 1.
Опрацювати біографію М. Стельмаха с. 100-102 підручника
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Прочитати повість "Гуси-лебеді летять"
22 листопада
Тема уроку. Андрій Чайковський "За сестрою".Геройство і лицарська відвага головного героя. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорізьких козаків.
Завдання 1.
Прочитайте орієнтовний план образу Павлуся і виберіть з тексту цитати, підтверджуючі характеристику героя
1.Характеристика
образу Павлуся
1.1. Орієнтовний план до образу
1)Павлусь
— представник славного козацького роду Судаків.
2)Портрет
і зовнішність п’ятнадцятирічного юнака.
3)Вольові
якості: а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і витримка; в)
незламність і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е)
ненависть до гнобителів українського народу, зрадництва.
4)Розум
і кмітливість: а) володіння зброєю; б) застосування знань, отриманих від діда
Андрія і козаків.
5)Почуттєві
риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта; г) гордість; д)
кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини, рідного краю; є)
вміння реально оцінювати ситуацію.
6)Павлусь
— відважний лицар і герой.
Завдання 2.
Виконати онлайн-тести
18 листопада
Тема уроку. Андрій Чайковський. Коротко про митця. "За сестрою". Відтворення історичних подій з позиції гуманізму.
Завдання 1.
Підготувати інформацію з біографії А. Чайковського.
Завдання 2.
Словникова робота
Гуманізм
– ставлення до людини, пройняте турботою про її
благо, повагою до її гідності; людяність.
Завдання 3.
Розповідь про історичну основу твору.
Українська шляхта,
яка протягом кількох століть зі зброєю в руках боронила рідну землю від
зазіхань володарів-чужинців, поступово втрачала силу. Беззахисною опинилася
Україна перед небезпекою, що загрожувала з півдня. Тут, у Причорноморських
степах, після розпаду Золотої Орди почувалися господарями татари. З теренів
їхньої держави – Кримського ханства – на українські землі щороку, а то й кілька
разів на рік, відбувалися набіги, які стали дошкульнішими відтоді, відколи Кримське
ханство потрапило в залежність до Туреччини (Османської імперії) – чи не
наймогутнішої тогочасної держави. Сталося це 1478 року.
Ординці плюндрували й
нищили все на своєму шляху, залишаючи по собі пустку. Грабували, а потім
підпалювали міста й села. Чоловіків, жінок, хлопчиків, дівчат забирали в полон,
а тих, хто чинив опір, убивали. Гіркою була подальша доля бранців. Вони
втрачали все: дім, сім’ю, навіть власне ім’я. Їх таврували, як худобу, давали
принизливі прізвиська, примушували приймати мусульманство. Ясир (так турки
називали полонених) потрапляв на невільницькі ринки в міста Османської імперії.
Опинившись у рабстві,
невільники були приречені. Найчастіше їх чекала виснажлива праця на земляних та
будівельних роботах. Козаки зазвичай ставали гребцями на турецьких
галерах-каторгах. Жінки та дівчата потрапляли до гаремів. Хлопчиків-підлітків
здавали до султанської гвардії, де з них виховували відданих захисників
султанського престолу – яничарів, що відзначалися особливою жорстокістю.
Українське козацтво
виникло у тяжкі для нашого народу часи, коли Україна втратила державність, а її
землі захопили кілька держав, які часто-густо ворогували між собою.
Відчайдушність,
сміливість, хитрість, глибокі знання сучасної військової техніки – такими
рисами були наділені запорозькі козаки.
У запорізькому
війську були сторожова служба й дозір. Козацькі розвідувально-сторожові
підрозділи розташовувалися в земляних або дерев’яних укріпленнях на кордонах
українських земель. Для спостереження за місцевістю козаки також використовували
давні кургани або насипали свої. Винаходом козацтва була система димової
сигналізації, що сповіщала населення про наближення нападників.
Завдання 4.
Опрацювати статтю підручника про героїко-романтичну повість с.85-86
Завдання 5.
Прочитати твір "За сестрою"
Завдання 6.
Переказати один
епізод, у якому йдеться про благородство, відданість, гуманність, вірність
козаків.
15 листопада
Тема уроку. Контрольна робота "Творчість І.Франка та Т. Шевченка"
Завдання 1.
Виконайте завдання
І варіант
1. За жанром твір І.
Франка «Захар Беркут» - це
а) оповідання; б) історична повість; в) пригодницький роман.
2. Захара Беркута знали в окрузі не лише як мудреця, а
і як:
а) мужнього воїна; б) керівника
громади; в) цілителя;
3. Репліка у творі І.
Франка «Беркути додержують слова навіть ворогові» належить:
а) Захару Беркуту;
б) Мирославі; в) Максиму Беркуту.
4. 1840 року в
житті Т. Шевченка трапилася така подія, як:
а) викуп із кріпацтва; б) вихід
першого «Кобзаря»; в) подорож в Україну.
5. Автобіографічний твір Т.Шевченка
– це..:
а) «Тополя»; б) «Заповіт»; в) «Мені тринадцятий минало».
6. «Тополя» Т.
Шевченка належить до жанру:
а)
героїко-романтична повість; б) балада з казково-фантастичними подіями;
в) пейзажна
лірика.
7. Установіть відповідність
між літературним героєм та його характеристикою:
1. Сивочолий
мудрець, цілитель, патріот. |
А. Мирослава |
2. При самій
дорозі недалеко коло мене плоскінь
вибирала. |
Б. Захар
Беркут. |
3. «Випий
трошки сього зілля – все лихо загоїть» |
В. Дівчина. |
4. Хто раз
бачив її, чув її мову, той до віку не міг забути її лиця,її ходу, її голосу. |
Г. Ворожка |
8.
Коротко схарактеризуйте образ Захара Беркута.
9. До чого закликає поет у
своєму вірші «Як умру, то поховайте…»
10. Поміркуй і напиши, у чому актуальність
заповіту Захара Беркута.
11 листопада
Тема уроку. "Заповіт" - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. (Цей твір є в ЗНО)
Завдання 1.
Прослухай аудіозапис і попрактикуй у виразному читанні твору
Завдання 2.
Прочитайте виразно вірш.
Завдання 3.
Вивчіть вірш напам'ять, запишіть відео і надішліть мені
Завдання 4.
Дайте відповіді на запитання підручника с. 81
Завдання 5.
Письмово зробити ідейно-художній аналіз твору "Заповіт"
Завдання 6.
Підготовка до ЗНО
Завдання 7.
Виконати онлайн-тести
8 листопада
Тема уроку. "Тополя". Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності
Завдання 1.
Опрацюйте теоретичний матеріал піручника с. 75-76.
Завдання 2.
Випишіть у зошит терміни: балада, метаморфоза та головні ознаки балади
Завдання 3.
Виразно прочитайте баладу "Тополя"
Завдання 4.
Дайте відповіді на запитання підручника с. 80
Завдання 5.
Письмово зробити ідейно-художній аналіз твору "Тополя"
4 листопада
Тема уроку. Т.Г. Шевченко Повторення життєпису поета. Вірш "Мені тринадцятий минало". Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
Завдання 1.
Подивіться відео про Т. Шевченка та запам'ятайте матеріал
Завдання 2.
Зробіть хронологічну таблицю по біографії Т. Шевченка.
Завдання 3.
Прочитайте виразно вірш "Мені тринадцятий минало".
Завдання 4.
Зробити ідейно-художній аналіз вірша за схемою (віршованого розміру не визначаємо)
1 листопада
Тема уроку. Узагальнення вивченого з теми " І. Франко "Захар Беркут"
Завдання 1.
Подивіться відео та запам'ятайте матеріал
Завдання 2.
Виконати літературний диктант
1. Події в повісті «Захар Беркут» відбуваються...
2. Головний герой твору...
3.Дочку Тугара Вовка звали ...
4.Назвіть ім’я сина Захара Беркута ...
5. Хто зрадив тухольську громаду?..
6. Захар Беркут передбачив нещастя у ...
7. Тугар Вовк вирішив в останню хвилину врятувати...
8. Захар Беркут — це...
9. Вкінці твору тухольці вирішили...
10. Повість «Захар Беркут» — це твір про...
11. Соціальний статус Тугара Вовка.
12. Як називався стовп, який «пильнував» вхід у тухольську долину?
Завдання 3
Скажи хто це?
1. ...був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубими обрисами лиця і грубим, чорним волоссям, він і сам подобав на одного з злющих тухоль- ських ведмедів.(.....)
2. Товариші поводились з ним так само, як він з ними, свобідно, несилувано, сміялись і жартували з ним, а проте виповлювали його розкази точно, швидко і так весело та радо, немов і самі без розказу були би в тій хвили зробили те саме. (...)
3. Але в чім не мала вона
пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в
незвичайній силі мускулів, у сміливості й рішучості, властивій тільки мужчинам,
що виросли в ненастанній боротьбі з супротивними обставинами. (...)
4. Се був сивий, як
голуб, звиш 90-літній старець, найстарший віком у цілій громаді. Батько вісьмох
синів. Рани ніякий знахар не вмів так скоро і гарно зарадити, як він. (...)
Завдання 4.
Підготувати інформацію з біографії Т. Шевченка (для наступного уроку)
13 вересня
Тема уроку. "Дозвілля молоді", "Жартівливі коломийки" - "перли розсипаного намиста". Особливість жанру і його життєвість.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 24-32
Завдання 2.
Подивіться відеоурок та запам'ятайте матеріал
Завдання 3.
Заповнити таблицю з підручника на с. 31
Завдання 4.
Виконати онлайн-тести
9 вересня
Тема уроку. Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».Висловлювання про пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Трагізм і героїзм козацьких і чумацьких пісень.
Стоїть явір над водою
Гомін, гомін по діброві
6 вересня
Тема уроку.
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над
водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
чумацьких пісень.
2 вересня
Тема уроку.
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
Завдання1.
Подивіться відео, інформацію запам'ятайте.
Немає коментарів:
Дописати коментар