Українська мова - 10 клас


 Українська мова - 10 клас

Дистанційне навчання -2021 

Щодня працюємо в ZOOM об 11.00. До зустрічі!

7 травня

Тема уроку. Розвиток мовлення. Виступ на зборах, семінарах, конференції.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 223

Завдання 2.

Письмово виконати вправу 643 с. 224

6 травня

Тема уроку. Правопис прислівників і прислівникових сполучень.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеірал на с. 202, 204

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 579, 583.

5 травня

Тема уроку. Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням. Морфологічні типи прислівників.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с.  196,197, 200

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 566, 575

30 квітня

Тема уроку.  Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Дієприслівниковицй зворот.

Завдання 1.

Опрацювати теонетичний матеріал на с. 194,195.

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 558, 560


29 квітня

Тема уроку. Усний текст-роздум або комбінований текст, що відповідає досвіду, інтересам, психологічним особливостям, для досягнення життєвих цілей.

Завдання 1.

Твір-роздум — це зв’язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).

Роздум складається з трьох частин:

1)    Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).

2)    Докази — аргументуюча, пояснювальна частина.

3)    Висновок, що, як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту.

Завдання 2.

Завдання: прочитати зразок учнівського твору. Виділити в ньому всі структурні елементи. Довести, що це роздум.

Чому з усіх пір року я люблю літо

 Говорять, у природи немає поганої погоди. Але з усіх пір року я найбільше люблю літо. Чому? А ось слухайте.

По-перше, з першого літнього дня починаються найдовші кані­кули. Цілі три місяці не треба ходити до школи та вчити уроки.

По-друге, у цей час тато з мамою йдуть у відпустку: ми має­мо змогу увесь час бути разом.

По-третє, влітку можна поїхати до моря, порибалити на річці чи озері, скупатися, погрітися на сонечку. А ще влітку достигають овочі, фрукти та ягоди. Все цвіте та зеленіє.

Зрештою, нам не треба носити важкий і незручний одяг, можна дати тілу відпочинок.

Отож, я вважаю літо найкращою порою року і найбільше його люблю.

          Ознайомлення з пам’яткою «Як працювати над твором-роздумом».

Пам’ятка «Як працювати над твором-роздумом»

1)               Продумайте тему та основну думку роздуму.

2)               Коротко і чітко сформулюйте основні тези роздуму.

3)               Доберіть переконливі докази (факти із життя, власних спостережень, літератури тощо).

4)               Зробіть відповідні висновки.

5)               Уживайте для зв’язку частин роздуму такі слова: бо, че­рез те що, тому що, отже, таким чином та ін.

Завдання 3.

Творча робота.

Завдання: усно скласти невеликий роздум на одну з наве­дених нижче тем, скориставшись пам’яткою побудови елемен­тарного роздуму. Чим відрізняється друг від приятеля.

1)    Яке свято я найбільше люблю і чому саме?

2)    Яка книга вразила мене найглибше?

3)    Який шкільний предмет приваблює мене найбільше?

28 квітня

Тема уроку. Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники, відмінювання їх.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 188, 189

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 539, 540

23, 27 квітня

Тема уроку. Розвиток мовлення. Доповідь у науковому стилі.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 258, 259

Завдання 2.

Письмово виконати вправу 724 с. 259

22 квітня

Тема уроку. Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 186, 187

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 532, 533

21 квітня

Тема уроку. Способи дієслів, їх творення

Завдання 1

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 185 підручника

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 525, 527

20 квітня

Тема уроку. Часи дієслів, їх творення

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 183

Завдання 2.

Письмово викнати вправи 519, 521

16 квітня 

Тема уроку. Види дієслів (доконаний і недоконаний), творення їх, вживанння одного у значенні іншого.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 181

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 515, 516 на с. 182

15 квітня

Тема уроку. Дієслово як частина мови. Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 176, 178

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 499, 508

14 квітня

Тема уроку. Контрольна робота. 

«Морфологія як розділ мовознавства про частини мови.

Іменник. Прикметник.Займенник.Числівник»

І рівень (0,5 б.)

1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:
а) іменником;
б) прикметником;
в) числівником;
г) займенником.

2. Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) назви істот і неістот;
в) прості й складні;
г) кількісні й порядкові.
.
3. За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені;
б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані;
г) кількісні, збірні, дробові.

4. Позначте рядок, у якому всі слова — збірні числівники.
а) Шість, двадцятий, семеро, три десятих;
б) двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;
в) тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;
г) другий, шостий, чотирнадцятий, дев'ятий.

5. Визначте речення, у якому вжито дробовий числівник.
а) 3 п'ятого кола червоний башлик випередив усіх (М. Трублаїні).
б) 3 криком і вереском промчав тринадцятий у повс¬тяному капелюсі (М. Трублаїні).
в) Через Канадський водоспад стікає дев'ятнадцять двадцятих усієї води Ніагарського водоспаду (З підручника).
г) Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми - дев'яти тисяч років тому (3 підручника).

6.Яка частина мови називається прикметником?

А) Частина мови, що виражає ознаку дії

 Б) Незмінна частина мови, що виражає ознаку іншої ознаки

 В) Частина мови, що виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? чий? чия? чиє?

 

7.Як утворюється проста форма вищого ступеня порівняння прикметників?

А) Проста форма утворюється за допомогою префікса най-

Б) Проста форма утворюється за допомогою суфіксів -ш,-іш

 

8.Як утворюються присвійні прикметники?

А) Присвійні прикметники утворються від назв людей і тварин

 Б)Присвійні прикметники утворюються за допомогою суфіксів -ш,-іш -ач, -яч, -ин, -ів

В) Присвійні прикметники утворюються за допомогою суфіксів -ин,-їн, -ів,-їв, -іч, -яч,

 

9.Які прикметники належать до м'якої групи?

А) До м'якої групи належать прикметники з твердим кінцевим приголосним основи

Б) До м'якої групи належать прикметники з м'яким кінцевим приголосним основи

В) До м'якої групи належать прикметники, основа яких закінчується на м'яку приголосну та [j]

 

10. Іменник – це частина мови яка:

А)вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх;

Б)означає назву ознаки предмета або його приналежність;

В) означає назви предметів;

 

11.Всі незмінювані іменники є у рядку:

А. Київ, Ромни, Луцьк, Одеса;

Б)теля, кущ, калина, таксі;

В) метро, кашне, шосе, трюмо.

 

12. З’ясуйте рід іменників, поданих у прикладах:

1 чоловічий рід; А) теля, плече;
2 жіночий рід; Б) ріка, радість;
3 середній рід; В) степ, край;
4 спільний рід. Г) сирота, бідолаха.

ІІ рівень (2 б.)

1.    13. Провідміняйте поданий  числівник  - 1276

2.    14. Випишіть  іменники, визначте в них рід, число і відмінок.

1.    За Ригою над Даугавою зозуля кує неугавно. 2. Я дивлюся на плин води і на хвилі, що грають райдужно. 3. Вітер Райніса віє в лице, мої губи і очі овіює. 4. Прилітають бджоли з Лієпаї, із Курляндії - по нектар, щоб нести його в дальні вулики.

3.   15.  Утворіть від поданих прикметників просту і складену форми вищого і найвищого ступенів порівняння

великий (успіх):        низька (продуктивність):

довге (волосся):         дзвінкий (голос). 

13 квітня

Тема уроку. Відмінювання числівників. Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і відчислівникових слів.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 171, 172, 174.

Завдання 2. 

Письмово виконати вправи 489, 490, 494.

9 квітня

Тема уроку.  Числівник як частина мови. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 166, 167, 169.

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 474, 478

8 квітня

Тема уроку. Стилістичні функції займенника.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с.  164-165

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 467, 470

7 квітня

Тема уроку. Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 161

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 458, 459 с. 162

6 квітня

Тема уроку. Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 158, 160.

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 449, 450 с. 159

2 квітня

Тема уроку. Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний  матеріал на с. 156

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 442, 445 с. 157.


1 квітня 

Тема уроку. Ступені порівняння якісних прикметників

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 154-155

Завдання 2. 

Письмово виконати вправу 436 с. 155

Завдання 3.

Виконати вправу 441 с. 156

31 березня

Тема уроку. Уживання прикметників у різних стилях мовлення.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 152

Завдання 2.

Виконати вправи 432, 433 с. 153

30 березня

Тема уроку. Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників.

Завдання 1.



Завдання 2.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 150-151

Завдання 3.

Із вправи 429 виписати прикметники і вказати їх розряди


16 лютого

Тема уроку. Повнозначні та службові частини мови

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 140

Завдання 2.

Подивіться відео і запам'ятайте



Завдання 3

Виконати вправи 394, 395 с. 140

12 лютого

Тема уроку. Граматичні категорії, значення і форми. Основні способи вираження граматичних значень

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 138

Завдання 2.



Завдання 3.

Виконати вправи 389, 391 с. 139

11 лютого

Тема уроку. Повторення вивченого з теми "Морфеміка і словотвір"

Завдання 1.

Повторити вивчений матеріал з розділу "Морфеміка і словотвір"

Завдання 2.

Скласти "ментальну карту" з вивченого розділу (схематично, як у класі)

22 січня

Тема уроку.  Узагальнення вивченого з теми "Фразеологія"

Завдання 

Підготувати усне лінгвістичне повідомлення з теми "Фразеологізми" (на 1 хв, як ви розповідали у класі. На першому уроці мови розкажете)

21 січня

Тема уроку. Фразеологія наукова, публіцистична, офіційно-ділова

Завдання 1. 

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 118.

Завдання 2.

усно вправа 320, письмово вправа 321

20 січня 

Тема уроку. Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 117

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 316, 318

19 січня

Тема уроку.  Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал на с. 115

Завдання 2.

Письмово виконати вправи 311, 312 с. 116


14 січня

Тема уроку. Прислів’я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст.

Завдання 1. 

Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 113.

Завдання 2. 

Письмово виконайте вправи 304, 309 с. 114, 115.

13 січня 

Тема уроку. Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.

Завдання 1.

Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 112

Завдання 2.

Виконати письмово вправу 298 с.112.

12 січня

Тема уроку. Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.

Завдання 1.

Прочитати теоретичний матеріал підручника на с. 110

Завдання 2.

Виконати вправи 292 с. 110, 294 с. 111, 297 с.111.

Завдання 3.

Подивіться відео і запам'ятайте фразеологізми. (Це підготовка до ЗНО)

Немає коментарів:

Дописати коментар