Українська мова - 10 клас
Дистанційне навчання -2021
Щодня працюємо в ZOOM об 11.00. До зустрічі!
7 травня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Виступ на зборах, семінарах, конференції.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 223
Завдання 2.
Письмово виконати вправу 643 с. 224
6 травня
Тема уроку. Правопис прислівників і прислівникових сполучень.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеірал на с. 202, 204
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 579, 583.
5 травня
Тема уроку. Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням. Морфологічні типи прислівників.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 196,197, 200
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 566, 575
30 квітня
Тема уроку. Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Дієприслівниковицй зворот.
Завдання 1.
Опрацювати теонетичний матеріал на с. 194,195.
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 558, 560
29 квітня
Тема уроку. Усний текст-роздум або комбінований текст, що відповідає досвіду, інтересам, психологічним особливостям, для досягнення життєвих цілей.
Завдання 1.
Твір-роздум — це зв’язний текст, що
характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему.
Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й
наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум складається з трьох
частин:
1) Теза — частина, що
містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).
2) Докази —
аргументуюча, пояснювальна частина.
3) Висновок, що, як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту.
Завдання 2.
Завдання: прочитати зразок учнівського твору. Виділити в ньому всі структурні
елементи. Довести, що це роздум.
Чому з усіх пір року я
люблю літо
Говорять, у природи немає поганої погоди. Але
з усіх пір року я найбільше люблю літо. Чому? А ось слухайте.
По-перше,
з першого літнього дня починаються найдовші канікули. Цілі три місяці не треба
ходити до школи та вчити уроки.
По-друге,
у цей час тато з мамою йдуть у відпустку: ми маємо змогу увесь час бути разом.
По-третє,
влітку можна поїхати до моря, порибалити на річці чи озері, скупатися,
погрітися на сонечку. А ще влітку достигають овочі, фрукти та ягоди. Все цвіте
та зеленіє.
Зрештою,
нам не треба носити важкий і незручний одяг, можна дати тілу відпочинок.
Отож, я вважаю літо найкращою порою року і найбільше його люблю.
Ознайомлення з пам’яткою «Як працювати над твором-роздумом».
Пам’ятка «Як працювати над
твором-роздумом»
1)
Продумайте тему та основну
думку роздуму.
2)
Коротко і чітко сформулюйте
основні тези роздуму.
3)
Доберіть переконливі докази
(факти із життя, власних спостережень, літератури тощо).
4)
Зробіть відповідні висновки.
5)
Уживайте для зв’язку частин
роздуму такі слова: бо, через те що, тому що, отже, таким чином та ін.
Завдання 3.
Завдання: усно скласти невеликий роздум на одну з наведених нижче тем,
скориставшись пам’яткою побудови елементарного роздуму. Чим відрізняється друг від
приятеля.
1)
Яке свято я найбільше люблю і чому саме?
2)
Яка книга вразила мене найглибше?
3)
Який шкільний предмет приваблює мене найбільше?
28 квітня
Тема уроку. Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники, відмінювання їх.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 188, 189
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 539, 540
23, 27 квітня
Тема уроку. Розвиток мовлення. Доповідь у науковому стилі.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 258, 259
Завдання 2.
Письмово виконати вправу 724 с. 259
22 квітня
Тема уроку. Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 186, 187
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 532, 533
21 квітня
Тема уроку. Способи дієслів, їх творення
Завдання 1
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 185 підручника
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 525, 527
20 квітня
Тема уроку. Часи дієслів, їх творення
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 183
Завдання 2.
Письмово викнати вправи 519, 521
16 квітня
Тема уроку. Види дієслів (доконаний і недоконаний), творення їх, вживанння одного у значенні іншого.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 181
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 515, 516 на с. 182
15 квітня
Тема уроку. Дієслово як частина мови. Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 176, 178
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 499, 508
14 квітня
Тема уроку. Контрольна робота.
«Морфологія як розділ мовознавства про частини мови.
Іменник.
Прикметник.Займенник.Числівник»
І рівень (0,5 б.)
1. Повнозначна
частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі,
називається:
а) іменником;
б) прикметником;
в) числівником;
г) займенником.
2.
Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) назви істот і неістот;
в) прості й складні;
г) кількісні й порядкові.
.
3.
За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені;
б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані;
г) кількісні, збірні, дробові.
4. Позначте рядок, у якому всі слова — збірні числівники.
а) Шість, двадцятий, семеро, три десятих;
б) двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;
в) тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;
г) другий, шостий, чотирнадцятий, дев'ятий.
5. Визначте речення, у якому вжито дробовий числівник.
а) 3 п'ятого кола червоний башлик випередив усіх (М. Трублаїні).
б) 3 криком і вереском промчав тринадцятий у повс¬тяному капелюсі (М.
Трублаїні).
в) Через Канадський водоспад стікає дев'ятнадцять двадцятих усієї води
Ніагарського водоспаду (З підручника).
г) Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми - дев'яти тисяч
років тому (3 підручника).
6.Яка
частина мови називається прикметником?
А)
Частина мови, що виражає ознаку дії
Б) Незмінна частина
мови, що виражає ознаку іншої ознаки
В) Частина мови, що
виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? чий? чия? чиє?
7.Як утворюється проста форма вищого ступеня порівняння прикметників?
А) Проста форма утворюється за допомогою префікса най-
Б) Проста форма утворюється за допомогою суфіксів -ш,-іш
8.Як утворюються присвійні прикметники?
А) Присвійні прикметники утворються від назв людей і тварин
Б)Присвійні прикметники утворюються
за допомогою суфіксів -ш,-іш -ач, -яч, -ин, -ів
В) Присвійні прикметники утворюються за допомогою суфіксів -ин,-їн,
-ів,-їв, -іч, -яч,
9.Які прикметники належать до м'якої групи?
А) До м'якої групи належать прикметники з твердим кінцевим приголосним
основи
Б) До м'якої групи належать прикметники з м'яким кінцевим приголосним
основи
В) До м'якої групи належать прикметники, основа яких закінчується на м'яку
приголосну та [j]
10. Іменник – це частина мови яка:
А)вказує на предмет, ознаку, кількість, але не називає їх;
Б)означає назву ознаки предмета або його приналежність;
В) означає назви предметів;
11.Всі незмінювані іменники є у рядку:
А. Київ, Ромни, Луцьк, Одеса;
Б)теля, кущ, калина, таксі;
В) метро, кашне, шосе, трюмо.
12. З’ясуйте рід
іменників, поданих у прикладах:
1 чоловічий
рід; А) теля, плече;
2 жіночий
рід; Б) ріка, радість;
3 середній
рід; В) степ, край;
4 спільний
рід. Г) сирота, бідолаха.
ІІ рівень (2 б.)
1. 13. Провідміняйте
поданий числівник - 1276
2. 14. Випишіть іменники, визначте в них рід, число і
відмінок.
1. За Ригою над Даугавою зозуля кує неугавно. 2. Я дивлюся на плин води і на
хвилі, що грають райдужно. 3. Вітер Райніса віє в лице, мої губи і очі овіює.
4. Прилітають бджоли з Лієпаї, із Курляндії - по нектар, щоб нести його в
дальні вулики.
3. 15. Утворіть від поданих прикметників просту і складену форми вищого і найвищого ступенів порівняння
великий (успіх): низька (продуктивність):
довге (волосся): дзвінкий (голос).
13 квітня
Тема уроку. Відмінювання числівників. Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і відчислівникових слів.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 171, 172, 174.
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 489, 490, 494.
9 квітня
Тема уроку. Числівник як частина мови. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 166, 167, 169.
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 474, 478
8 квітня
Тема уроку. Стилістичні функції займенника.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 164-165
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 467, 470
7 квітня
Тема уроку. Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 161
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 458, 459 с. 162
6 квітня
Тема уроку. Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 158, 160.
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 449, 450 с. 159
2 квітня
Тема уроку. Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 156
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 442, 445 с. 157.
1 квітня
Тема уроку. Ступені порівняння якісних прикметників
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 154-155
Завдання 2.
Письмово виконати вправу 436 с. 155
Завдання 3.
Виконати вправу 441 с. 156
31 березня
Тема уроку. Уживання прикметників у різних стилях мовлення.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 152
Завдання 2.
Виконати вправи 432, 433 с. 153
30 березня
Тема уроку. Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників.
Завдання 1.
Завдання 2.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 150-151
Завдання 3.
Із вправи 429 виписати прикметники і вказати їх розряди
16 лютого
Тема уроку. Повнозначні та службові частини мови
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 140
Завдання 2.
Подивіться відео і запам'ятайте
Завдання 3
Виконати вправи 394, 395 с. 140
12 лютого
Тема уроку. Граматичні категорії, значення і форми. Основні способи вираження граматичних значень
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 138
Завдання 2.
Завдання 3.
Виконати вправи 389, 391 с. 139
11 лютого
Тема уроку. Повторення вивченого з теми "Морфеміка і словотвір"
Завдання 1.
Повторити вивчений матеріал з розділу "Морфеміка і словотвір"
Завдання 2.
Скласти "ментальну карту" з вивченого розділу (схематично, як у класі)
22 січня
Тема уроку. Узагальнення вивченого з теми "Фразеологія"
Завдання
Підготувати усне лінгвістичне повідомлення з теми "Фразеологізми" (на 1 хв, як ви розповідали у класі. На першому уроці мови розкажете)
21 січня
Тема уроку. Фразеологія наукова, публіцистична, офіційно-ділова
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 118.
Завдання 2.
усно вправа 320, письмово вправа 321
20 січня
Тема уроку. Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 117
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 316, 318
19 січня
Тема уроку. Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал на с. 115
Завдання 2.
Письмово виконати вправи 311, 312 с. 116
14 січня
Тема уроку. Прислів’я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 113.
Завдання 2.
Письмово виконайте вправи 304, 309 с. 114, 115.
13 січня
Тема уроку. Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.
Завдання 1.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 112
Завдання 2.
Виконати письмово вправу 298 с.112.
12 січня
Тема уроку. Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.
Завдання 1.
Прочитати теоретичний матеріал підручника на с. 110
Завдання 2.
Виконати вправи 292 с. 110, 294 с. 111, 297 с.111.
Завдання 3.
Подивіться відео і запам'ятайте фразеологізми. (Це підготовка до ЗНО)
Немає коментарів:
Дописати коментар